Ας βγούμε για κυνήγι με την Πηνελοπη Δέλτα
Από τη Δευτέρα 6 Ιούνη, το Θυμωμένο Πορτραίτο ανοίγει την εποχή του κυνηγιού. Όχι, δεν είναι αυτό που νομίζετε. Είναι το θεατρικό έργο «Η εποχή του κυνηγιού» που ξεκινάει, έργο που το έχει γράψει ο Γιάννης Σκαραγκάς, ένας από τους φερέλπιδες νέους θεατρικούς συγγραφείς, ο οποίος ζει στο Βέλγιο.
Σκηνοθετεί η Γιάννα Κούλα μαζί με την Αθηνά Τσικνιά, η οποία παίζει την Πόπη. Η Χρυσάνθη Παπαγεωργίου παίζει επίσης και υποδύεται την Πηνελόπη Δέλτα. Ναι, τη γιαγιά του Αντώνη Σαμαρά. Τι θέση έχουν όμως όλα αυτά σε ένα θεατρικό έργο που παίζεται στην αυλή ενός μπαρ; Ο «Τύπος» μίλησε με τη Χρυσάνθη και την Αθηνά για να μάθει πρόσωπα και πράγματα.
Τι ήρθε πρώτα, το έργο ή η ιδέα για bar theater;
Αθηνά Τσικνιά: Η ιδέα ξεκίνησε από το έργο μου άρεσε πάρα πολύ, το πρότεινα στη Χρυσάνθη και τη Γιάννα Κούλα και μετά προέκυψε η ]ιδέα του μπαρ. Μας άρεσε πολύ το κόνσεπτ αλλά και ότι προσφέρεται το ίδιο το έργο.
Χρυσάνθη Παπαγεωργίου: Αν και πιστεύω ότι πια στο θέατρο όλα γίνονται. Δεν χρειάζεσαι οπωσδήποτε θέατρο. Ένα παταράκι χρειάζεσαι πλέον, υπάρχει μεγάλη ελαστικότητα. Παντού κάνεις θέατρο
Τι πραγματεύεται το έργο;
Α. Τ: Έχει πολύ ωραία πλοκή
Δεν θα κάνετε σπόιλερς ελπίζω…
Χ.Π. Ούτε ένα λίγο κάτι, ένα «τυράκι»;
Καλά, να πούμε τι γίνεται με τον Τζον Σνόου; (γέλια
Α.Τ. Λοιπόν. Έχουμε να κάνουμε με την Πόπη, χαρακτήρα σύγχρονο, της εποχής μας, που υποφέρει από την κρίση, χρωστάει σε τράπεζες κ.λπ. Όλα αυτά συνδυάζονται με μια φορτισμένη για χρόνια ψυχολογική κατάσταση, από τα παιδικά της χρόνια κιόλας. Τελικά, κλείνεται σπίτι της για 10 μήνες μετά από αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας.
Χ.Π. Αποτυχημένη απόπειρα. Τη διέπει η αποτυχία σε ό,τι και να κάνει
Α.Τ. Και προσπαθεί μόνη της να βρει τρόπους να βγει στον κόσμο. Και μια μέρα στο μπαλκόνι της βρίσκει το «κλειδάκι», επινοώντας μια φανταστική φίλη. Πώς κάνουνε τα παιδιά; Έτσι. Επινοεί λοιπόν την Πηνελόπη Δέλτα.
Τη γνωστή Πηνελόπη Δέλτα;
Χ.Π. Ναι τη γνωστή. Κάνω ένα πρόσωπο που έχει ζήσει το 1900, μια γνωστή προσωπικότητα. Τη γιαγιά του Αντώνη Σαμαρά! Όλοι αυτό μου λένε… (γέλια και πάλι)
Δεν είναι ακριβώς κωμωδία πάντως…
Α. Τ. Είναι μια μαύρη κωμωδία, η ιστορία της είναι δραματική
Χ.Π. Όπως στη ζωή όταν συμβαίνει κάτι πολύ τραγικό, όταν το εξιστορείς μετά αναδεικνύεις τα αστεία σημεία, μπαίνεις στη διαδικασία να το διακωμωδήσεις, να γελάσεις με αυτό. Τα γεγονότα της ζωής της Πόπης δίνονται σαν πληροφορίες, είναι τραγικά, αλλά μέσα σε ένα φάσμα γέλιου.
Α.Τ. Επίσης η ζωή μας έχει αυτή τη μετάπτωση, το γέλιο και τη θλίψη
Γι αυτό βγάλατε φωτογραφίες σε χασάπικο;
Χ.Π. Δεν ήτανε χασαπικο!
Α.Τ Αυτός ο χώρος λέγεται «Τέλης Γιάννενα» και πουλάει μαχαίρια, μπαλτάδες, αξεσουάρ για σεφ κ.λπ. Μας έκανε εντύπωση και γι αυτό κάναμε εκεί τη φωτογράφηση (και ευχαριστούμε κιόλας)
Και ο τίτλος; Το κυνήγι;
Α.Τ. Είναι το κυνήγι, καθαρά ανδρικό «χόμπι», που θυμίζει και λίγο το κυνήγι της ζωής που η Πόπη αποφεύγει συστηματικά. Δεν έχει καταφέρει να το κάνει
Χ.Π. Συνδέεται και με μια ιστορία του παρελθόντος της Πόπης, για κάποια στιγμή που πήγε για κυνήγι με τον πατέρα της, πολύ τραυματική εμπειρία που την κυνηγάει σε όλη της τη ζωή. Η σύνδεση με την Πηνελόπη Δέλτα γίνεται με το γεγονός ότι η Πόπη θέλει να αρχίσει να γράφει και αυτή ιστορίες και μια από αυτές είναι για ένα κορίτσι που θα πάει για κυνήγι. Η μεταφορά είναι πότε η Πόπη θα βγει για το κυνήγι της ζωής και θα αντιμετωπίσει τον κόσμο.
Ποια ηρωίδα σφάζει ποια;
Α.Τ. Και οι δύο σφάζουν η μια την άλλη με τα λόγια.
Χ.Π Αλλά στο τέλος εγώ εξαφανίζομαι.
Είναι μια επιθετική ιστορία όπως καταλαβαίνω
Α.Τ. Η βία είναι μέρος της ζωής μας πια. Δεν μπορούμε να γλιτώσουμε από αυτήν. Η Πόπη προσπαθεί να περάσει το καλό μέσα σε αυτό, να την εμπλέξει.
Χ.Π Είναι πολύ επιθετικές οι δύο γυναίκες μεταξύ τους γιατί είναι πολύ αμυντικές ως προς αυτά που τους έχουν συμβεί Άνθρωποι με ευαίσθητο ψυχισμό, η μια αυτοκτόνησε, η άλλη απέτυχε. Όταν βρίσκονται μεταξύ μας υπάρχει η κόντρα ποιος θα πληγώσει τον άλλο.
Ποιος σκέφτηκε να γράψει μια τέτοια ιστορία που περιλαμβάνει την Πηνελόπη Δέλτα;
Ο Γιάννης Σκαραγκάς. Δεν το γνώριζα προσωπικά, γνωριστήκαμε κατόπιν. Η παράσταση έχει ξαναπαιχτεί στην Αθήνα, δεν την είδα, αλλά ανακάλυψα το βιβλίο και μου άρεσε πολύ. Έτσι έγινε και η προσέγγιση.
Και τα σκηνικά; Είστε έτοιμες;
Α.Τ. Θα δούμε με τον κόσμο πώς θα εξελιχθεί η χωροταξία του έργου, στο Πορτραίτο.
Θα είστε έτοιμες όμως, μην έρθουμε και πείτε «έχουμε μαστόρους»
Α.Τ. (γέλια) Οχι, όχι θα είμαστε έτοιμες. Θα έχει καλή οπτική ο θεατής, το στήσιμο το δικό μας είναι μια χαρά.
Χ.Π. Είναι απλά τα πράγματα. Έχουμε λιτό σκηνικό, τα αντικείμενα χρησιμοποιούνται με διάφορους τρόπους. Σύγχρονο θέατρο, σύγχρονη οπτική και σκηνογραφικά.
Α. Είναι 11 σκηνές ξεχωριστές.
Πόσο δύσκολο είναι να κάνεις κάτι από την αρχή δικό σου;
Α.Τ. Είναι δύσκολο να κάνεις κάτι δικό σου, πρέπει να ξεπερνάς τα εμπόδια, έτσι είναι η φύση της δουλειάς. Όταν αυτό είναι δικό σου, το προσπαθείς και περισσότερο βέβαια. Δεν θα έκανες τα πάντα για μια παράσταση που είσαι μόνο ως ηθοποιός.
Ωραία λοιπόν. Τη Δευτέρα τα σπουδαία.
Ναι τη Δευτέρα
*οι φωτογραφίες της συνέντευξης είναι από τις πρόβες και τις τράβηξε ο Αστερινός Μάνθος
Info
Παραστάσεις: Από 6 έως 28 Ιουνίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Έναρξη παράστασης: 9:30μ.μ.
Σκηνοθεσία: Αθηνά Τσικνιά, Γιάννα Κούλα
Παίζουν: Χρυσάνθη Παπαγεωργίου, Αθηνά Τσικνιά
Βοηθοί σκηνοθεσίας: Δέσποινα Ναυρόζογλου, Φάνης Κοσμάς
Μουσική επιμέλεια: Χάρις Μέγα, Αθηνά Τσικνιά
Κοστούμια-σκηνικά: η ομάδα
Κατασκευή σκηνικού: Ζαχαρίας Παυτίνος
Φωτογραφίες: Γιάννης Ζινδριλής
Φωνή Αργύρη: Κώστας Μπασδάνης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιάννης Βαλεράς
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Ταγματάρχης