dodoni back
ΤΥΠΟΣ TV

Το online κανάλι των supermarkets έσπασε κάθε ρεκόρ

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/02/2021, 12:00
ΤΥΠΟΣ TV


Το online κανάλι των supermarkets επιλέγουν, πλέον, όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Το μερίδιο των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2020, στα online αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 σε αξία στο 1,8%.

Δηλαδή, τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Το ποσοστό παραμένει μικρό για τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16%, που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Συνολικά, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στη χώρα μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2020, καταγράφοντας αύξηση 262%. Σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε €163 εκατ. (σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ).

Οι πωλήσεις αυτές ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις της Convert Group, που τοποθετούσαν - τον Ιούλιο του 2020 - τον ετήσιο τζίρο του κλάδου του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στα €100 εκατ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στην Ελλάδα κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι  πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες supermarket, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρει και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς.


Μίκρυνε το καλάθι

Ανάμεσα στα ευρήματα του Report της Convert Group είναι και το γεγονός πως το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» μειώθηκε σε αξία από τα €100 στην αρχή του χρόνου στα €80 στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη, επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά. Οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες.

Επίσης, οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία. Έτερο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι την μάχη του ηλεκτρονικού ραφιού κερδίζουν συνεχώς τα επώνυμα προϊόντα, έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.


Κατηγορίες σε άνοδο

Ταυτόχρονα με την αύξηση της διείσδυσης των online supermarkets, τα στοιχεία δείχνουν και άνοδο της εμπιστοσύνης του καταναλωτή προς αυτά. Έτσι, οι πολίτες προσθέτουν, πλέον, στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης, όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους.

Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarkets πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης, όσο και σε υποδομές.

Ως αποτέλεσμα τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3