dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φρενάρουν τα σχέδια εξηλεκτρισμού

Εικόνα του άρθρου Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φρενάρουν τα σχέδια εξηλεκτρισμού
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/09/2024, 20:02
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H μείωση της ζήτησης, η έλλειψη προσιτών μοντέλων, αλλά και η αργή ανάπτυξη των σημείων φόρτισης αναγκάζουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να φρενάρουν τους στόχους τους στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων - είτε πλήρως ηλεκτρικών είτε plug-in υβριδικών - αυξήθηκαν κατά 20% το πρώτο εξάμηνο του 2024, πιο αργά από ό,τι αναμενόταν, έδειξαν τα στοιχεία από την εταιρεία ερευνών αγοράς Rho Motion. Η Ευρώπη είδε μόνο 1% αύξηση την ίδια περίοδο.

Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θεωρούνται ως ένας πιο προσιτός συμβιβασμός μεταξύ των αμιγώς ηλεκτροκίνητων και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων, έχουν εν τω μεταξύ αυξηθεί.

Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μετριάσει πρόσφατα τις προσδοκίες τους (με χρονολογική σειρά ξεκινώντας από την πιο πρόσφατη):

STELLANTIS: Η Stellantis δήλωσε την Πέμπτη ότι θα αναστείλει την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού μικρού αυτοκινήτου Fiat 500 για τέσσερις εβδομάδες λόγω της υποτονικής ζήτησης.

TOYOTA: Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σχεδιάζει να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EVs το 2026, σε σύγκριση με τον στόχο πωλήσεων που είχε ανακοινώσει νωρίτερα για 1,5 εκατομμύριο, ανέφερε η οικονομική εφημερίδα Nikkei στις 6 Σεπτεμβρίου.

Η Toyota ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή στην πρόθεσή της να παράγει 1,5 εκατομμύρια EVs ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Είπε, ωστόσο, ότι οι αριθμοί δεν αποτελούν στόχους αλλά σημεία αναφοράς για τους μετόχους.

VOLVO: Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ακύρωσε στις 4 Σεπτεμβρίου τον στόχο της να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030 και δήλωσε ότι αναμένεται να εξακολουθεί να προσφέρει κάποια υβριδικά μοντέλα εκείνη τη στιγμή.

VOLKSWAGEN:  Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βάσει πωλήσεων δεν έχει αλλάξει τους στόχους της για το 2030, ώστε τα EVs να αποτελούν το 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα, παρά το γεγονός ότι έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει για την επιβράδυνση της ζήτησης.

FORD: Η Ford μείωσε τον Αύγουστο το μερίδιο των προγραμματισμένων ετήσιων κεφαλαιακών δαπανών που προορίζονται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε περίπου 30% από 40%, δεδομένης της αυξανόμενης έμφασής της στα υβριδικά, και δήλωσε ότι διέκοψε ένα προγραμματισμένο ηλεκτρικό SUV και ανέβαλε μια νέα ηλεκτρική έκδοση του πιο επιτυχημένου pickup της.

RENAULT: Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος Luca De Meo ανακοίνωσε ότι όλες οι πωλήσεις της μάρκας Renault να είναι πλήρως ηλεκτρικές μέχρι το 2030, αλλά δύο χρόνια αργότερα ο στόχος άλλαξε όταν ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Fabrice Cambolive δήλωσε η Renault βλέπει μια διπλή στρατηγική τόσο με τα EV όσο και με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα 10 χρόνια, άρα πέραν του 2030.

Τον Ιούλιο, ο De Meo εξέφρασε επίσης αμφιβολίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετατόπιση της ευρωπαϊκής παραγωγής της σε EVs.

GENERAL MOTORS:  Τον Ιούνιο, η GM μείωσε την πρόβλεψή της για την παραγωγή EV για το 2024 και τον Ιούλιο αρνήθηκε να επαναλάβει την πρόβλεψή της για παραγωγή 1 εκατομμυρίου EV στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του 2025.

MERCEDES-BENZ: Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις EVs, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα αντιπροσωπεύουν έως και το 50% του συνόλου μέχρι το 2030, πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της το 2021. Έχει επίσης επιβραδύνει τα σχέδιά της για τη χωρητικότητα των κυψελών μπαταρίας, καθώς η ζήτηση EV δεν ανέκαμψε.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3