ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο ρόλος της μπαταρίας στην αξία ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Εικόνα του άρθρου Ο ρόλος της μπαταρίας στην αξία ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2023, 13:34
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ένας αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για την πιστοποίηση της υγείας και της απόδοσης της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, με μια σειρά από νεοφυείς επιχειρήσεις να προσπαθούν να βοηθήσουν τους αγοραστές να καταλάβουν πόσο αξίζει πραγματικά ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό όχημα.

Με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα χιλιόμετρα και τα χρόνια ζωής μπορούν γρήγορα να δείξουν στους υποψήφιους αγοραστές πόσο πρέπει να πληρώσουν. Αυτή η φόρμουλα δεν λειτουργεί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -η αξία των οποίων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτονομία της μπαταρίας τους και την ικανότητά τους να διατηρούν τη φόρτιση.

Μέχρι πρόσφατα, δεν υπήρχε τρόπος μέτρησης της υγείας της μπαταρίας, γεγονός που εμπόδιζε τις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV. Αυτό όμως αλλάζει, καθώς οι εταιρείες σπεύδουν να επεκτείνουν τις δοκιμές μπαταριών EV -μερικές από τις οποίες διαρκούν μόλις λίγα λεπτά.

Η μπαταρία αποτελεί συνήθως περίπου το 40% της τιμής ενός νέου EV. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται αυτή η μπαταρία είναι το κλειδί. Η γρήγορη φόρτιση ενός EV πολύ συχνά, η συνεχής φόρτιση όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη ή η παραμονή του για μεγάλα χρονικά διαστήματα πλήρως φορτισμένου μπορεί να υποβαθμίσει την μπαταρία του πιο γρήγορα.

Η αυστριακή νεοσύστατη εταιρεία Aviloo, η οποία έχει αναπτύξει ένα τεστ για εμπόρους και ιδιώτες, διαπίστωσε ότι μετά από 100.000 χιλιόμετρα η κατάσταση της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να διαφέρει έως και 30%.


Μειώσεις τιμών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες, σύμφωνα με τους επικριτές, είναι συχνά υπερβολικά ρόδινες, καθιστώντας τις ανεξάρτητες δοκιμές ζωτικής σημασίας.

Σύμφωνα με την Recurrent μια εταιρεία για την παρακολούθηση των μπαταριών EV, οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 32% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης 7% για τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων. 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές των μεταχειρισμένων EV μειώθηκαν κατά 23% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, ενώ οι τιμές των μοντέλων ορυκτών καυσίμων αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά 4%, σύμφωνα με την AutoTrader, η οποία επικαλείται ως αιτία ανησυχίας «τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα EV».

Ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla έχει επίσης επιβαρύνει τις τιμές των μεταχειρισμένων EV.

Ο αγώνας για τη σωστή αποτίμηση των μεταχειρισμένων EV είναι καίριος λόγω της διαφαινόμενης εισροής ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 - και πολλά από αυτά θα φτάσουν στην αγορά μεταχειρισμένων το 2024, όταν λήξουν τα συμβόλαια χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Εάν οι τιμές των μεταχειρισμένων παραμείνουν χαμηλές, αυτό θα μπορούσε να πλήξει τις τιμές των νέων EV.

Με πληροφορίες από Reuters



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back