Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο μεγάλος δακτύλιος και η εναλλακτική πρόταση

Εικόνα του άρθρου Ο μεγάλος δακτύλιος και η εναλλακτική πρόταση
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/12/2022, 22:58
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η υπόθεση της διέλευσης του οδικού άξονα «κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο», του μεγάλου δακτυλίου, που βρίσκεται υπό κατασκευή με χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», από τον υγρότοπο Τσαμαρά, στην Ανατολή, δεν έχει κλείσει.

Η δημοτική αρχή Ιωαννίνων έχει στα χέρια της μια «εναλλακτική πρόταση», όπως είπε στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής ο αντιδήμαρχος Γιώργος Αρλέτος, την οποία θα ελέγξουν και θα κοστολογήσουν οι τεχνικές υπηρεσίες. Είπε ακόμη ότι η προτεινόμενη λύση συμπεριλαμβάνεται στα συμβατικά τεύχη του έργου. Στη συνέχεια θα έρθει η νέα τροποποίηση της μελέτης για έγκριση στην Επιτροπή.

Όλα ξεκίνησαν όταν η ανάδοχος εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών, προχώρησε σε συμπληρωματικό γεωτεχνικό πρόγραμμα, έχοντας την έγκριση του Δήμου.

Μέσα στο καλοκαίρι, μελετητικό γραφείο κατέληξε ότι η κατασκευή ενός «ειδικού» επιχώματος από υψηλής πυκνότητας διογκωμένη πολυστερίνη (ΕPS) στο αργιλώδες έδαφος του υγρότοπου «δεν είναι δυνατή» και πρότεινε ως καλύτερη τεχνική λύση τη χρήση συμβατικών βραχωδών υλικών με αντίστοιχη όπλιση και θεμελίωση με χαλικοπασσάλους. Η όλη παρέμβαση αφορά σε μισό χιλιόμετρο.

Τον Αύγουστο, μάλιστα, το Τεχνικό Συμβούλιο Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου έδωσε το πράσινο φως για την τροποποίηση της μελέτης. Μόνο που αυτή η λύση ήταν πιο ακριβή, καθώς, όπως εκτιμήθηκε, απαιτούνταν άλλα 2 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι στο Τεχνικό Συμβούλιο την υπό τροποποίηση μελέτη την έστειλαν οι υπηρεσίες του Δήμου Ιωαννιτών.

Στα μέσα Οκτωβρίου, η Οικονομική Επιτροπή αποφάσισε την επιστροφή της υπό τροποποίηση μελέτης στις τεχνικές υπηρεσίες προκειμένου να βρεθεί μια εναλλακτική λύση για να αποφευχθεί το δύσκολο μονοπάτι της εξεύρεσης 2 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε: «Εγκλωβισμένοι» στον υγρότοπο Τσαμαρά

Ο Δήμος ανέθεσε στο μελετητικό γραφείο να βρει κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Κάτι που το έκανε επίσημα με έγγραφό του στα μέσα Νοεμβρίου. Λίγες μέρες μετά, η εναλλακτική λύση που βρέθηκε, ήταν η κατασκευή επιχώματος από EPS (όπως προέβλεπε η αρχική μελέτη) με κατασκευή πλευρικών τοιχίων «έτσι ώστε να απομονωθεί η περιοχή του επιχώματος από τα νερά της πλημμύρας». Παράλληλα, θέτει διάφορα ζητήματα που θα πρέπει να διερευνηθούν για να είναι ασφαλές το έργο. Οπότε δεν είναι σαφές αν απαιτούνται επιπρόσθετες μελέτες.

Σε αναμονή λοιπόν της νέας τροποποίησης της μελέτης για τον μεγάλο δακτύλιο, όσον αφορά το γεωτεχνικό ζήτημα.

Την ίδια ώρα, η Οικονομική Επιτροπή πήρε μια απόφαση για μια άλλη τροποποίηση επί της μελέτης, η οποία αφορά τη μετακίνηση ισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση του υπό κατασκευή άξονα με την οδό Παμβώτιδας. Όπως και απόφαση για τη σύνταξη συμπληρωματικής σύμβασης για την αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης.

«Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να διασφαλίσει την απρόσκοπτη συνέχιση και ολοκλήρωση ενός από τα μεγαλύτερα έργα που κατασκευάζονται στην περιοχή. Πιστεύουμε ότι με τις αποφάσεις που ελήφθησαν σήμερα δίνουμε τη δυνατότητα να ξεμπλοκάρει το έργο και σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή να πετύχουμε το καλύτερο αποτελέσματα» αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Αρλέτος.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back