δεη πισω tc1
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το… μποτιλιάρισμα στη Γρηγορίου Σακκά

Εικόνα του άρθρου Το… μποτιλιάρισμα στη Γρηγορίου Σακκά
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/05/2024, 13:54
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων των Ιωαννίνων, άλλαξε την εικόνα της πόλης, καθώς ήταν ίσως η πιο οραματική αστική μεταβολή που σχεδίασαν και εφάρμοσαν, οι δημοτικές αρχές στα τέλη της προ-προηγούμενης και των αρχών της προηγούμενης δεκαετίας.

Ωστόσο, η παρέμβαση έμεινε ημιτελής, καθώς τα αυτοκίνητα κινούνται ακόμα στο κέντρο της πόλης. Αναγκαστικά και στους πεζοδρόμους, καθώς δεν θα ήταν δυνατό να «εξοριστούν» από μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, με πολυκατοικίες που διαθέτουν πάρκινγκ κ.λπ.

Επιπλέον, η μεταστροφή (και) της τοπικής οικονομίας προς την παροχή υπηρεσιών και την εστίαση, έφερε και μια βασική χρήση στους πεζοδρόμους: τραπεζοκαθίσματα με υπενοικίαση του δημόσιου χώρου.

Αυτός ο συνδυασμός, μαζί με την επίσης αναγκαστική κίνηση των οχημάτων τροφοδοσίας στους πεζοδρόμους, συν τις κατά καιρούς ανακαινίσεις (που ενισχύονται ιδιαίτερα από την άνθηση του airbnb στα Γιάννενα), δεν βοηθάνε ιδιαίτερα στο «ευ ζην».

Στον πεζόδρομο της Σακκά για παράδειγμα, στον πιο κεντρικό του δικτύου των πεζοδρόμων του κέντρου, τα καθημερινά πρωινά, εκεί γύρω στις 11 με 12, θα πετύχετε… κίνηση.

Είναι η ώρα που γίνεται ταυτόχρονα ανεφοδιασμός καταστημάτων, τα οχήματα κινούνται στη μέση του δρόμου και στις δύο πλευρές υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα. Οπότε, ο δρόμος δεν είναι και τόσο… πεζόδρομος.

Μια παράμετρος του ζητήματος, συζητήθηκε στη χτεσινή (22/5) συνεδρίαση λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων, με ερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα.

Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χρήστος Τάτσης είπε ότι η δημοτική αρχή προτείνει, για τη νέα κανονιστική, να μεταφερθεί η όδευση τυφλών στη μέση του δρόμου. Ειδικά στη Γρ. Σακκά, θα καταργηθεί η απαιτούμενη απόσταση 1,40 μέτρου μεταξύ τραπεζοκαθισμάτων και κτιρίου (αφού θα φύγει από εκεί η όδευση) και θα μεγαλώσει το πλάτος στο κέντρο του δρόμου.

Βέβαια, αυτό συνεπάγεται μια εν μέρει ανακατασκευή του πεζοδρόμου, που απαιτεί χρήματα κ.λπ.


ΣΧΟΛΙΑ
Νίκος Αλιάγας
Η γραμμή τυφλών στην μέση .Ωραία ιδέα θα κορνάρουν στον τυφλό τα αυτοκίνητα .
Δημητρα
Από τις πιο καλές ιδέες που είχανε για την πόλη μας! Οι τυφλοί στη μέση του δρόμου παρέα με τα αυτοκίνητα!Και αυτό να γίνει για την διευκόλυνση ποιανού; Των τυφλών ή των τραπεζοκαθισματων; Πού τα έχουν δει αυτά;;; Από πού εμπνεύστηκαν; Αντί να φτιάξουν καμία παιδική χαρά στο κέντρο...
Πέτρος
Το κύριο πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των πεζοδρόμων οφείλεται στο ότι είναι... λίγοι. Κι ο λόγος που οι πεζόδρομοι είναι περιορισμένοι σε αριθμό, έχει σχέση με την κακή θέση του άξονα Βηλαρά/ 28ης Οκτωβρίου ο οποίος κόβει στα δύο την επάνω Αγορά και, ως εκ τούτου, αποκόπτει τη συνέχειά της με την (δυστυχώς) νεκρή Αγορά πέριξ της Οδού Ανεξαρτησίας. Από αυτόν τον άξονα λοιπόν είναι υποχρεωμένα να περάσουν όλα τα οχήματα τα οποία είτε πρόκειται να εξυπηρετήσουν επισκέπτες του Κέντρου είτε διέρχονται το Κέντρο για να φύγουν προς Καλούτσα κλπ. Βέβαια, η κίνηση των οχημάτων εντός των πεζοδρόμων ελέγχεται ως αυτοσχέδια και αυθαίρετη, όταν ούτε ένα συγκεκριμένο ωράριο τροφοδοσίας δεν τηρείται, αλλά ούτε και οι χρήστες/κάτοικοι κάνουν ορθή χρήση όταν με το έτσι θέλω περνούν μεσημεριάτικα από εκεί, χωρίς να υπολογίζουν πεζούς και καθήμενους. Θα πρέπει η 28ης να λειτουργήσει ως γέφυρα και όχι ως κυκλοφοριακό... χάος ή ως τείχος που είναι σήμερα και επίσης να γίνουν όλες εκείνες οι ενέργειες που απαιτούνται για την καλή λειτουργία των πεζοδρόμων από όλους και για όλους.
Janardi
Ντροπή αντιδήμαρχε... Τραπεζάκια παντού. Η όδευση τυφλών για εσάς είναι ένας βραχνάς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back