Η πεζοδρόμηση κεντρικών δρόμων των Ιωαννίνων, άλλαξε την εικόνα της πόλης, καθώς ήταν ίσως η πιο οραματική αστική μεταβολή που σχεδίασαν και εφάρμοσαν, οι δημοτικές αρχές στα τέλη της προ-προηγούμενης και των αρχών της προηγούμενης δεκαετίας.
Ωστόσο, η παρέμβαση έμεινε ημιτελής, καθώς τα αυτοκίνητα κινούνται ακόμα στο κέντρο της πόλης. Αναγκαστικά και στους πεζοδρόμους, καθώς δεν θα ήταν δυνατό να «εξοριστούν» από μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, με πολυκατοικίες που διαθέτουν πάρκινγκ κ.λπ.
Επιπλέον, η μεταστροφή (και) της τοπικής οικονομίας προς την παροχή υπηρεσιών και την εστίαση, έφερε και μια βασική χρήση στους πεζοδρόμους: τραπεζοκαθίσματα με υπενοικίαση του δημόσιου χώρου.
Αυτός ο συνδυασμός, μαζί με την επίσης αναγκαστική κίνηση των οχημάτων τροφοδοσίας στους πεζοδρόμους, συν τις κατά καιρούς ανακαινίσεις (που ενισχύονται ιδιαίτερα από την άνθηση του airbnb στα Γιάννενα), δεν βοηθάνε ιδιαίτερα στο «ευ ζην».
Στον πεζόδρομο της Σακκά για παράδειγμα, στον πιο κεντρικό του δικτύου των πεζοδρόμων του κέντρου, τα καθημερινά πρωινά, εκεί γύρω στις 11 με 12, θα πετύχετε… κίνηση.
Είναι η ώρα που γίνεται ταυτόχρονα ανεφοδιασμός καταστημάτων, τα οχήματα κινούνται στη μέση του δρόμου και στις δύο πλευρές υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα. Οπότε, ο δρόμος δεν είναι και τόσο… πεζόδρομος.
Μια παράμετρος του ζητήματος, συζητήθηκε στη χτεσινή (22/5) συνεδρίαση λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων, με ερώτηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την κανονιστική για τα τραπεζοκαθίσματα.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χρήστος Τάτσης είπε ότι η δημοτική αρχή προτείνει, για τη νέα κανονιστική, να μεταφερθεί η όδευση τυφλών στη μέση του δρόμου. Ειδικά στη Γρ. Σακκά, θα καταργηθεί η απαιτούμενη απόσταση 1,40 μέτρου μεταξύ τραπεζοκαθισμάτων και κτιρίου (αφού θα φύγει από εκεί η όδευση) και θα μεγαλώσει το πλάτος στο κέντρο του δρόμου.
Βέβαια, αυτό συνεπάγεται μια εν μέρει ανακατασκευή του πεζοδρόμου, που απαιτεί χρήματα κ.λπ.