Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 14-04-2022, 11:54
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μια από τις μεγαλύτερες «κρίσεις ηλεκτρονικού εμπορίου» περνάει η Ελλάδα, με αφορμή την «παύση εργασιών» ενός διαδικτυακού καταστήματος.

Εδώ και μια εβδομάδα περίπου, στα διαδικτυακά fora κυκλοφορούν πολλές καταγγελίες για αγορές που ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν όμως, από το συγκεκριμένο διαδικτυακό κατάστημα.

Εδώ και τέσσερις μέρες, λαμβάνει πολλές καταγγελίες και η αστυνομική διεύθυνση Ηπείρου, και από τους τέσσερις νομούς της Ηπείρου. Το ίδιο συμβαίνει και με τραπεζικά καταστήματα.

Σημειώνεται ωστόσο ότι ακόμα, δεν υπάρχει κάποια ποινική δίωξη κατά της εταιρίας με εισαγγελική εντολή (τουλάχιστον μέχρι Πέμπτη πρωί). Υπάρχουν ωστόσο καταγγελίες που έχουν πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης. Δεν υπάρχει ωστόσο εκτίμηση για τα ποσά που έχει λάβει η εταιρία, χωρίς να ολοκληρωθούν οι αντίστοιχες αγορές.

Αυτό που συνέβη ωστόσο, δεν είναι πρωτοφανές, υπό την έννοια ότι και άλλες φορές, σε μικρότερη κλίματα, υποψήφιοι αγοραστές έχουν πέσει θύματα απάτης. Η γενική συμβουλή «κάντε σύγκριση τιμών στο ίντερνετ», παρότι έχει ακουστεί και από… υπουργικά χείλη, δεν επαρκεί από μόνη της, καθώς πάντα, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο (και ειδικότερα μετά το «μπαμ» της πανδημίας), ελλοχεύουν κίνδυνοι.

Η συγκεκριμένη εταιρία (μονοπρόσωπη), άλλαξε χέρια και έδρα, από την Κατερίνη στην Αττική, πριν από δύο εβδομάδες. Τα προϊόντα που βρίσκονταν στο eshop της πωλούνταν σε, όχι ιδιαίτερα χαμηλότερες τιμές, από αυτές που ισχύουν γενικά στην αγορά, αλλά και πάλι, ακόμα και μικρά ποσά είναι δέλεαρ για τους καταναλωτές.

Στο μεταξύ, το συγκεκριμένο διαδικτυακό κατάστημα ήταν στην πλατφόρμα της skroutz, η οποία αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Αναφορικά με το συμβάν με την επιχείρηση 365 SHOP GR ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι Κ Ε, κατάστημα 365shop, που έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες και πάντα πιστοί στο όραμα μας να προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία στους καταναλωτές γνωστοποιούμε πως η συνεργασία μας με το συγκεκριμένο κατάστημα έχει οριστικά διακοπεί. Να επισημάνουμε ότι η Skroutz δεν διαμεσολαβεί στις αγορές μεταξύ του καταναλωτή και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εκπροσωπεί ούτε υποκαθιστά οποιοδήποτε εμπορικό κατάστημα παρά μόνο για τις παραγγελίες οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω της υπηρεσίας Skroutz Marketplace, όπου η συναλλαγή ολοκληρώνεται με πλήρη ασφάλεια στην σελίδα μας».

Φυσικά, το θέμα είναι πώς θα πάρουν τα χρήματά τους πίσω (ή θα παραλάβουν τα προϊόντα που αγόρασαν), οι πολίτες. Όσοι και όσες πλήρωσαν με κάρτα, μπορούν να αμφισβητήσουν τη συναλλαγή στην τράπεζά τους. Αν από την άλλη έκαναν κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, τα πράγματα μπλέκουν αρκετά…

Το περιστατικό, λόγω της έκτασης των καταγγελιών που αυξάνονται καθημερινά, έχει πάρει διαστάσεις που επηρεάζουν γενικά το επιχειρηματικό πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ειδικά τώρα που οι «παίκτες» αυξάνονται…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus