Η έννοια του μάρκετινγκ και δη του εταιρικού δεν είναι πάντα… δεδομένη ως διαδικασία, ειδικά στην ελληνική περιφέρεια.
Το περιστατικό που κατήγγειλε ο ΠΑΣ Γιάννινα WBC είναι ενδεικτικό των πραγμάτων που μπορούν να συμβούν, όταν οι ρητοί και άρρητοι κανόνες του μάρκετινγκ δεν τηρούνται όπως πρέπει.
Τι έχει συμβεί; Στην αρχή της τρέχουσας ποδοσφαιρικής χρονιάς, η γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου της Προοδευτικής Περάματος, η οποία αγωνίζεται στην Α’ εθνική, άλλαξε το όνομά της σε «Γιάννενα WFC».
Το ακρωνύμιο WC ήτοι women’s club, συνηθίζεται ευρέως πλέον, με το ενδιάμεσο γράμμα να αντιπροσωπεύει το άθλημα: V για volleyball, Β για basketball, F για football. Ο ΠΑΣ Γιάννινα WBC έχει τη συγκεκριμένη «φίρμα» εδώ και αρκετά χρόνια. Η Προοδευτική Περάματος αποφάσισε φέτος να γίνει Γιάννενα WFC…
Με ανακοίνωσή του (στο facebook), η διοίκηση της γυναικείας ομάδας μπάσκετ του ΠΑΣ, η οποία παίζει στην Α1, αναφέρει ότι αντιλαμβάνεται μεν την προσπάθεια και αγωνία κάθε ομάδας να συντηρηθεί οικονομικά, να βρει χορηγούς κ.λπ., αλλά «εδώ υπάρχει πρόβλημα με το νέο όνομα της ομάδας και τις πρακτικές της διοίκησης της. Οι άνθρωποι της Προοδευτικής αποφάσισαν να αλλάξουν τον ιστορικό τίτλο της ομάδας τους σε Γιάννενα WFC, χωρίς να αναφέρουν το Πέραμα».
Στη συνέχεια, ο ΠΑΣ WBC εξιστορεί το λογικό του πράγματος, ότι δηλαδή οι δύο ονομασίες διαφέρουν μόνο σε… ένα γράμμα. Δυστυχώς, η τακτική αυτή δεν είναι πρωτοφανές αυτό στο χώρο του μάρκετινγκ, καθώς η τακτική των «αλεξιπτωτιστών» που προσπαθούν να καρπωθούν κάτι ήδη έτοιμο, συναντιέται σε αρκετούς χώρους.
Η διοίκηση του ΠΑΣ WBC όμως αναφέρει και άλλα: «Δεν είναι μόνο η ανέξοδη ιδιοποίηση ενός brand που χτίσαμε με κόπο και επενδύσεις εδώ και χρόνια. Το χειρότερο είναι ότι η διοίκηση της Προοδευτικής φαίνεται πως το έκανε σκοπίμως, αφού πουλάει στους συμπολίτες μας λαχνούς λέγοντας τους ότι εκπροσωπεί και τα δύο σωματεία. Λένε δηλαδή ότι ο γυναικείος ποδοσφαιρικός Γιάννενα WFC και ο γυναικείος WBC ΠΑΣ Γιάννενα στο μπάσκετ είναι η ίδια ομάδα. Αυτό είναι ιδιοποίηση του πετυχημένου brand μας και παραπλάνηση του καταναλωτή. Είναι επίσης μία πρακτική που απαξιώνει το ίδιο το ιστορικό σωματείο της Προοδευτικής και τις αθλήτριες του».
Ο ΠΑΣ WBC ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει καμία σχέση με την ομάδα Γιάννενα WFC και ζητούν από τη διοίκησή της, «να σταματήσει άμεσα την αφαίμαξη της πνευματικής μας ιδιοκτησίας, των επενδύσεων και του μόχθου μας αλλιώς θα κινηθούμε δικαστικώς εναντίον τους».