Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 12% τον Μάιο σε σχέση με το 2023, με κυριότερη την πτώση κατά 30% στη Γερμανία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) την Πέμπτη.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της ΕΕ, έθεσε τον Δεκέμβριο πρόωρο τέλος στις επιδοτήσεις για την αγορά EV, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για τον προϋπολογισμό του 2024. Έχει πλέον σημειώσει μείωση 16% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων από την αρχή του έτους, σύμφωνα με την ACEA.
Οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 3% τον Μάιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, η δεύτερη πτώση φέτος, και μειώθηκαν κατά 2,6% σε μια ευρύτερη περιοχή που καλύπτει την ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), δήλωσε η ACEA.
Στην Ελλάδα, τον Μάιο του 2024 ταξινομήθηκαν 405 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 720 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2023, καταγράφοντας μια πτώση 43,8%.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχει «κρυώσει» τους τελευταίους μήνες, μετά από έντονη άνοδο για αρκετά χρόνια, ενώ ο ανταγωνισμός για την παραγωγή πιο προσιτών μοντέλων έχει αυξηθεί.
Για να θωρακίσει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες από την εισροή φθηνών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επιβάλει προσωρινούς δασμούς έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο.
Η σημερινή στασιμότητα της αγοράς EV αναμενόταν εδώ και χρόνια, αλλά οι πωλήσεις θα πρέπει να ανακάμψουν από το 2025, όταν θα τεθούν σε ισχύ οι επόμενοι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, ανέφερε η ευρωπαϊκή ομάδα εκστρατείας Transport & Environment (T&E) σε ενημέρωση την Πέμπτη.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα -πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, plug-in υβριδικά και πλήρως υβριδικά- αντιπροσώπευαν το 48,9% όλων των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάιο, από 46,2% ένα χρόνο νωρίτερα.
Ενώ το μερίδιο αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 12,5% από 13,8% τον Μάιο του 2023, το μερίδιο των υβριδικών αυξήθηκε στο 29,9% από 25%.