Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 15-12-2016, 19:01
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα Γιάννενα, εδώ και δύο χρόνια, προσπαθούν  να ανοίξουν ένα «παράθυρο»  στον  υπόλοιπο κόσμο και να παρουσιάσουν στο εξωτερικό τους περιβάλλον μια θετική και ελκυστική εικόνα για τον εαυτό τους.

Η πόλη των Ιωαννίνων ήταν ανέκαθεν μια πόλη που στηριζόταν στον εσωτερικό τουρισμό. Τον τουρισμό αυτόν συνεχίζει να τον χρειάζεται όπως χρειάζεται πια και τον ξένο τουρισμό, λόγω και των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα τα τελευταία χρόνια. Η προσπάθεια για προσέλκυση ξένων επισκεπτών πάντως δεν είναι εύκολη. Ιδίως από τη στιγμή που τα Γιάννενα ξεφεύγουν από την παγιωμένη εικόνα «ήλιος-θάλασσα» που έχει προωθήσει επί δεκαετίες ο ΕΟΤ στο εξωτερικό. Προς την κατεύθυνση της ανατροπής αυτής της εικόνας δουλεύει και η Περιφέρεια Ηπείρου, προωθώντας κι αυτή με τη σειρά της ένα νέο μοντέλο για την Ήπειρο: τουρισμός και τις τέσσερις εποχές.

Την ίδια στιγμή, τα Γιάννενα επενδύουν στη δημιουργία ενός brand name με τη φιλοδοξία να αποκτήσουν μια θέση στον αναδυόμενο τουρισμό πόλης αλλά και στον συνεδριακό τουρισμό. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο δήμος Ιωαννιτών εκπόνησε ένα σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, έχοντας στο πλευρό του, με ουσιαστικό τρόπο, την Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και την Περιφέρεια Ηπείρου. Μέσω του σχεδίου αυτού, η πόλη απέκτησε, πριν από λίγους μήνες, ένα νέο σήμα που συνοδεύεται από το σύνθημα (tagline) «OLD.NEW.YOU» με στόχο, όπως έχει ειπωθεί, «να εκφράζει την ιστορία, τη φρεσκάδα και τη φιλοξενία».

«Χτίζουμε συνέργειες και χωρίς αλαζονεία μοιραζόμαστε τη δόξα των θετικών αποτελεσμάτων» τόνισε ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, κατά την παρουσίαση της αναβαθμισμένης ιστοσελίδας του Γραφείου Τουρισμού (www.travelioannina.com) στον τοπικό Τύπο, σε αίθουσα του ξενοδοχείου Du Lac.

Η ιστοσελίδα αποτελεί από τα πιο βασικά εργαλεία για την εξωστρέφεια του τόπου. Μια καλή ιστοσελίδα μπορεί να λανσάρει μια πόλη στην τουριστική αγορά και να ενισχύσει το όποιο image της. Την παρουσίαση του νέου εγχειρήματος, το οποίο βρίσκεται σε μια δυναμική εξέλιξη, έκανε ο Χρήστος Χέλμης, creative director της εταιρίας Colibri, που έχει αναλάβει την προώθηση του brand name των Ιωαννίνων.

«Δεν αρκεί μια ιστοσελίδα να είναι μια βιβλιοθήκη. Πρέπει να είναι ένας ζωντανός οργανισμός» τόνισε ο κ. Χέλμης, εξηγώντας τη δομή της νέας, υπό εξέλιξη, ιστοσελίδας, όπου ο χρήστης μπορεί να βρει πληροφορίες για τα αξιοθέατα, για την πόλη, για τις εμπειρίες που μπορεί να ζήσει (π.χ. ποδηλατικές διαδρομές σε διάφορες περιοχές του νομού). Το μεγάλο ζητούμενο βέβαια είναι η διαχείριση της ιστοσελίδας και η διαρκή ανανέωσή της. Όλα αυτά τα χρόνια, έχουν στηθεί αρκετές ιστοσελίδες μέσω διαφόρων προγραμμάτων, κυρίως από την Περιφέρεια Ηπείρου, οι οποίες ξεχάστηκαν και αφέθηκαν στη διαδικτυακή τους τύχη.

Το μάθημα φαίνεται να έγινε πάθημα. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς. Ο δήμος Ιωαννιτών, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Νίκος Γκόλας, έχει προβλέψει κονδύλιο για τη διαχείριση της ιστοσελίδας, η οποία θα γίνει τόσο από το γραφείο τουρισμού του Δήμο όσο και από εταιρία.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι των φορέων του τουρισμού της περιοχής, όπως και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Κώστας Σιαράβας ο οποίος ανέφερε ότι «ναι μεν η νέα στρατηγική για την τουριστική προβολή της ευρύτερης περιοχής αφορά τον προορισμό Ιωάννινα, αλλά επεκτείνεται σε όλο νομό».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα