Μετά το νέο «ναυάγιο» με τον δρόμο «Ιωάννινα-Κακαβιά», η περιφερειακή αρχή Ηπείρου, η οποία έχει πάρει πάνω της το έργο και πολιτικά και τεχνοκρατικά, προσπαθεί να δείξει ότι η ίδια δεν εγκαταλείπει και ότι «επενδύει» τις δυνάμεις της για να βρει μια χρηματοδοτική λύση για την κατασκευή του οδικού άξονα. Ενός οδικού άξονα που είναι ενταγμένος στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα, αλλά που δεν τυγχάνει της ανάλογης μεταχείρισης.
Και δεν είναι ο μόνος οδικός άξονας στην Ήπειρο που έχει διευρωπαϊκό χαρακτήρα. Στους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες ανήκει και η σύνδεση Ιόνια οδός-Πρέβεζα-Πάργα-Ηγουμενίτσα-Μαυρομάτι.
Αυτή τη φορά, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης προσπαθεί να κινηθεί… σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω της ευρωβουλευτή της ΝΔ Άννας Ασημακοπούλου, η οποία κατάγεται από τα Γιάννενα και είχε υπηρετήσει την τοπική αυτοδιοίκηση ως αντιδήμαρχος Ιωαννίνων επί δημαρχίας Νίκου Γκόντα.
Η κα Ασημακοπούλου, λοιπόν, μετά από έγγραφο που της απέστειλε ο κ. Καχριμάνης, κατέθεσε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με θέμα: «Τρόποι χρηματοδότησης διευρωπαϊκών οδικών αξόνων που διέρχονται από περιοχές της Περιφέρειας Ηπείρου».
Στην ερώτησή της, η ευρωβουλευτής της ΝΔ υπενθυμίζει τη μη ένταξη του έργου «Ιωάννινα-Κακαβιά» στο Ταμείο Ανάκαμψης ενώ επισημαίνει ότι η εναλλακτική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου για ένταξη των δύο οδικών αξόνων (Ιωάννινα-Κακαβιά και Ιόνια-Πρέβεζα-Μαυρομάτι) στο νέο ΕΣΠΑ δεν βρήκε «θετική ανταπόκριση». Κατά τα άλλα, η κα Ασημακοπούλου δηλώνει παρούσα στο πλευρό της Περιφέρειας Ηπείρου, για «τις συστηματικές προσπάθειες της οποίας έχει ενημερωθεί» όπως αναφέρεται στην απαντητική της επιστολή προς τον περιφερειάρχη, που κάνει γνωστή η Περιφέρεια Ηπείρου.
Σε αναμονή λοιπόν της απάντησης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν και η Επιτροπή έχει δώσει ήδη μια απάντηση, επί του θέματος του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει τον Δεκέμβριο μια άλλη ευρωβουλευτής της ΝΔ, η Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Η κα Βόζεμπεργκ είχε θέσει γενικότερα το ζήτημα του αυτοκινητόδρομου Αδριατικής-Ιονίου, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παραπέμπει στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027. «Μολονότι η νομοθετική διαδικασία για τον μηχανισμό αυτόν δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, υπό το πρίσμα του μερικού συμβιβασμού μεταξύ των συννομοθετών, τα ελληνικά τμήματα που βρίσκονται στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ (διευρωπαϊκοί άξονες μεταφορών) θα είναι κατ’ αρχήν επιλέξιμα για χρηματοδοτική στήριξη» αναφερόταν σε πρόσφατη απάντηση, στα τέλη Μαρτίου.
Στην ίδια απάντηση, επισημαινόταν ότι για τα τμήματα εκείνα που χρειάζονται αναβάθμιση λόγω των πραγματικών προβλέψεων κυκλοφορίας και βρίσκονται σε κράτη μέλη της ΕΕ (π.χ. το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά), τα κράτη μέλη υποχρεούνται βάσει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 να ολοκληρώσουν τις εργασίες έως το 2030.