Το Toyota Yaris WRC και την ομάδα οδηγών της για τη σεζόν του 2017, παρουσίασε η Toyota Gazoo Racing στο Monte-Carlo του Μονακό.
Ένα μήνα πριν την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2017 (WRC) η Toyota Gazoo Racing WRC βάζει τις τελευταίες πινελιές στις προετοιμασίες για ένα γεγονός που περιμένει με ανυπομονησία.
Χιλιάδες ώρες στο συνεργείο, προγράμματα δοκιμών και πολλή ομαδική εργασία έχουν γεμίσει τις ημέρες της Toyota Gazoo Racing WRC για περισσότερο από ένα χρόνο τώρα. Οι προσπάθειες όλων επικεντρώθηκαν σε ένα και μόνο σκοπό: την προετοιμασία για το ξεκίνημα στο Rally Monte-Carlo.
Yaris WRC: Μία νέα γενιά μοντέλων για το WRC
Το Yaris WRC έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των τεχνικών κανονισμών της FIA για τη σεζόν του 2017, και αποτελεί τμήμα της νέας γενιάς των World Rally Cars που θα προσθέσει μία νέα διάσταση στην κορυφαία βαθμίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού τις προσεχείς σεζόν. Εξοπλισμένο με κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 L, αποδίδει 380 ίππους ενώ εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του χάρη στην ελευθερία που επέτρεψαν οι κανονισμοί σε επίπεδο αεροδυναμικής.
Το Yaris WRC σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και εξελίχθηκε από μία ομάδα έμπειρων μηχανικών που αποτελείται από τους Tom Fowler, Simon Carrier και Mikko Ruoho.
«Το Yaris WRC είναι ένα άριστα σχεδιασμένο αυτοκίνητο με απίστευτες δυνατότητες» αποκάλυψε ο Tommi Mäkinen, Επικεφαλής Ομάδας της Toyota Gazoo Racing WRC.
«Οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία σε επίπεδο εξέλιξης. Αν και δεν έχουμε διερευνήσει ακόμα όλες τις δυνατότητες, μπορούμε να πούμε ότι το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και γρήγορο. Πραγματικά, ανυπομονώ να δω τα αποτελέσματα σε αγωνιστικές συνθήκες».
Δύο Yaris WRC, με οδηγούς τους Jari-Matti Latvala και Juho Hänninen, θα αγωνιστούν στον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στο Monte-Carlo στις 19 Ιανουαρίου του 2017. Ο Esapekka Lappi, ο Φινλανδός νεαρός οδηγός που κέρδισε το Πρωτάθλημα WRC2 Championship φέτος, θα πλαισιώσει επίσης την ομάδα κατά τη διάρκεια της σεζόν σαν οδηγός δοκιμών.
Jari-Matti Latvala: Ο αρχηγός
Από τότε που έτρεξε στο πρώτο ράλι του WRC το 2002, ο Jari-Matti Latvalahas συνέχισε να εντυπωσιάζει το κοινό και ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2016 με 16 νίκες WRC στον όνομά του. Με 169 εκκινήσεις και τρεις φορές 2ος στον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με συνοδηγό τον Miikka Anttila, ο Jari-Matti είναι αναμφίβολα ένας από τους καλύτερους οδηγούς του WRC. Η ανεκτίμητη εμπειρία του σε αυτή τη βαθμίδα και αυτό το επίπεδο επίδοσής του θα προσφέρουν στην ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRC πραγματική ώθηση για τη σεζόν του 2017.
«Ξεκίνησα την καριέρα μου στα ράλι με ένα Toyota Corolla GT το 2001, ενώ η πρώτη αγωνιστική μου εμφάνιση με World Rally Car ήταν πίσω στο τιμόνι ενός Corolla WRC το 2003 στην Εσθονία. Έτσι, για πολλούς λόγους έχω την αίσθηση ότι επιστρέφω στο σπίτι μου! Είμαι πραγματικά ευτυχής που πλαισιώνω την ομάδα της Toyota Gazoo Racing WRC από την αρχή και βρίσκομαι στο τιμόνι αυτής της νέας περιπέτειας. Νιώθω τυχερός που αποτελώ τμήμα αυτής της ιστορίας και ελπίζω ότι θα μαζέψουμε πολλές νίκες αυτό το διάστημα.»
Juho Hänninen
Ο Juho Hänninen, ο οποίος θα τρέξει για την Toyota Gazoo Racing WRC με συνοδηγό τον Kaj Lindström, συμμετείχε στην εξέλιξη του Yaris WRC από την πρώτη του εμφάνιση. Η σημαντική εμπειρία του από το WRC και η γνώση του αυτοκινήτου τον κάνουν αναμφισβήτητο κεφάλαιο για την ομάδα.
Esapekka Lappi
Ο πρόσφατα εστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC2, ο νεαρός Φινλανδός οδηγός έχει εντυπωσιάσει με την ταχύτητά του, ηρεμία και προσαρμοστικότητά του. Έχοντας ενηλικιωθεί στα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5 στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι και έχοντας εξελίξει τα προσόντα του στην παγκόσμια σκηνή στο Πρωτάθλημα WRC2, ο Φινλανδός είναι τώρα έτοιμος να αναλάβει μία νέα πρόκληση. Θα διοριστεί οδηγός δοκιμών για την Toyota Gazoo Racing WRC team.
Μήνυμα του Προέδρου της Ομάδας Akio Toyoda
Σήμερα, έχω τη χαρά να παρουσιάσω το αυτοκίνητο που θα τρέξει στο WRC, με την ομάδα και τους συνεργάτες μας. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη αλλά και το σεβασμό μου, στους οπαδούς εκείνους που περίμεναν 17 χρόνια γι’ αυτή τη μέρα καθώς και σε όλους τους διοργανωτές ράλι, τους συμμετέχοντες αλλά και τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν περιφρουρήσει και έχουν εξελίξει το σπορ εν τη απουσία μας. Χάρη σε όλους εσάς, επιστρέψαμε.
Τόσο οι άνθρωποι όσο και τα αυτοκίνητα έχουν εκπαιδευτεί ώστε να αντέχουν σε συνθήκες που ξεπερνούν κάθε φαντασία κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η Toyota Gazoo Racing μισεί να χάνει και ασφαλώς δεν θέλει να χάσει στο WRC. Τις προάλλες, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Yaris WRC με τον Tommi και μας πλημμύρισε ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης για τις δυνατότητες που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο σε αγωνιστικό επίπεδο.