dodoni back
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Η Nasa μεταθέτει την επιστροφή επανδρωμένου σκάφους στο φεγγάρι

Εικόνα του άρθρου Η Nasa μεταθέτει την επιστροφή επανδρωμένου σκάφους στο φεγγάρι
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/01/2024, 10:36
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Οι αστροναύτες της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας δεν θα μπορέσουν να περπατήσουν ξανά στη Σελήνη πριν από τον Σεπτέμβριο του 2026.

Πρόκειται για καθυστέρηση ενός έτους στην προηγούμενη ημερομηνία που είχε τεθεί ως στόχος για την προσεδάφιση ανθρώπων στο φεγγάρι, η οποία είχε επιτευχθεί για τελευταία φορά το 1972.

Οι κύριοι λόγοι της καθυστέρησης περιλαμβάνουν τις μελλοντικές προοπτικές της SpaceX για την ανάπτυξη του Starship, του γιγαντιαίου συστήματος πυραύλων και διαστημοπλοίων που αναμένεται να μεταφέρει αστροναύτες από τη σεληνιακή τροχιά στον νότιο πόλο της σελήνης. Δύο δοκιμαστικές πτήσεις του Starship το 2023 κατέληξαν σε εκρήξεις.

Ανακοινώνοντας την καθυστέρηση, ο διοικητής της υπηρεσίας Μπιλ Νέλσον δήλωσε ότι η ασφάλεια καθοδηγεί όλες τις χρονικές εκτιμήσεις. «Δεν θα πετάξουμε μέχρι να είμαστε έτοιμοι», δήλωσε στους δημοσιογράφους.

Η Nasa μεταθέτει επίσης για τον Σεπτέμβριο του 2025 την προπομπό αποστολή που είναι γνωστή ως Artemis II. Σε αυτήν θα πετάξουν τέσσερις αστροναύτες γύρω από τη Σελήνη χωρίς να προσγειωθούν. Μέχρι σήμερα, η πτήση αυτή είχε καταγραφεί στο ημερολόγιο για το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ένα πλήρωμα αποτελούμενο από τους Jeremy Hansen, Christina Koch, Victor Glover και Reid Wiseman ήδη εκπαιδεύεται.

Το Artemis I πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2022. Επρόκειτο για μια επίδειξη χωρίς πλήρωμα του πυραύλου SLS και της κάψουλας Orion που θα χρησιμοποιήσει η Nasa για να μεταφέρει αστροναύτες σε σεληνιακή τροχιά. Όμως η κάψουλα απαιτεί τώρα την εγκατάσταση ενός συστήματος υποστήριξης της ζωής προτού το κουαρτέτο Artemis II μπορέσει να επιβιβαστεί και η διαστημική υπηρεσία λέει ότι υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τα ηλεκτρονικά του συστήματος αυτού που θα πρέπει τώρα να αναθεωρηθούν.


Οι μηχανικοί θέλουν επίσης περισσότερο χρόνο για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά και την απόδοση της θερμικής ασπίδας που προστατεύει την κάψουλα Orion κατά την πύρινη επανείσοδο στη γήινη ατμόσφαιρα στο τέλος της αποστολής. Αυτή η ασπίδα παρουσίασε κάποιες απροσδόκητες απώλειες υλικού κατά την επιστροφή του Artemis I.

Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα της Nasa για το μέλλον είναι πιθανώς το σκάφος προσγείωσης για το Artemis III.

Αυτό θα προμηθεύεται από την εταιρεία SpaceX του επιχειρηματία Elon Musk και θα είναι μια έκδοση του νέου τεράστιου οχήματος Starship που δοκιμάζεται σήμερα στο Τέξας.

Η ιδέα είναι οι αστροναύτες να μεταφέρονται στο Starship σε σεληνιακή τροχιά και στη συνέχεια να κατεβαίνουν με αυτό στην επιφάνεια της Σελήνης.

Η SpaceX πρέπει όχι μόνο να κάνει το νέο όχημα να λειτουργήσει σωστά, αλλά και να πραγματοποιήσει μια επίδειξη χωρίς πλήρωμα στη Σελήνη. Και μόνο για να φτάσει το Starship στην περιοχή της Σελήνης θα χρειαστεί η εταιρεία να ανεφοδιάσει πρώτα το σκάφος της σε γήινη τροχιά - μια πρακτική που είναι εντελώς πρωτότυπη.

Πράγματι, θα μπορούσαν να χρειαστούν 10 εκτοξεύσεις, ή και περισσότερες, άλλων Starships μόνο και μόνο για να φτάσει αρκετό καύσιμο σε ένα όχημα πάνω από τη Γη, ώστε να μπορέσει να κάνει το ταξίδι προς τη Σελήνη και στη συνέχεια να πραγματοποιήσει προσγείωση.

Οι ημερομηνίες που δεν αλλάζουν προς το παρόν είναι αυτές για τις αποστολές Artemis IV και V, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν το 2028 και το 2029 αντίστοιχα.

Στην IV θα πραγματοποιηθεί η πρώτη πτήση αστροναύτη στον νέο σεληνιακό διαστημικό σταθμό Gateway που θα κατασκευαστεί αυτή τη δεκαετία. Η V θα δει την εισαγωγή ενός δεύτερου συστήματος προσγείωσης που ονομάζεται Blue Moon. Αυτό αναπτύσσεται από τη διαστημική εταιρεία που ανήκει στον ιδρυτή της Amazon.com Τζεφ Μπέζος.

Με πληροφορίες από BBC, CNN. Φωτογραφία: Τα μέλη του πληρώματος του Artemis II (από αριστερά), ο αστροναύτης Τζέρεμι Χάνσεν της CSA (Καναδική Διαστημική Υπηρεσία) και οι αστροναύτες της NASA Κριστίνα Κοχ, Βίκτορ Γκλόβερ και Ριντ Γουάιζμαν/NASA




ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3