Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 10-08-2018, 18:55
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο μεγάλος δακτύλιος, ο δρόμος που θα ενώνει τον κόμβο Βογιάνου με το Πανηπειρωτικό Στάδιο, είναι ένα σημαντικό έργο γιατί έρχεται να «ανοίξει» την πόλη, να εκτονώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο και να προσδώσει μια άλλη προοπτική στην κινητικότητα. Είναι αλήθεια ότι η σπουδαιότητα του έργου αυτού χάθηκε κάπου λόγω της αντιπαράθεσης και του πολιτικού, υπόγειου ψευτοδιλήμματος που τέθηκε πέρσι το καλοκαίρι «οδός Νιάρχου ή μεγάλος δακτύλιος;» με διακύβευμα τα διαθέσιμα κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ. Τα κονδύλια βρέθηκαν τελικά και για τα δύο έργα, το καθένα από τα οποία μέσα στη χρονιά πήρε τον δρόμο του.

Μέχρι που ήρθε η απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη, ο οποίος ακύρωσε την περιβαλλοντική αδειοδότηση για τον μεγάλο δακτύλιο με το σκεπτικό ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει να μελετηθεί περιβαλλοντικά μαζί με την οδό Κενάν Μεσαρέ και την οδό Βογιάνου. Κι όλα αυτά επειδή για την Κενάν Μεσαρέ, η διοίκηση είχε δώσει κακώς απαλλαγή από περιβαλλοντικούς όρους. Δέκα χρόνια μετά, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος αποφασίζει να υπενθυμίσει το τραγικό αυτό λάθος της διοίκησης με έναν τρόπο που δημιουργεί αδιέξοδα. Το υπουργείο εμφανίζεται ανένδοτο, και ο Δήμος Ιωαννιτών προσφεύγει με τη σειρά του στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Είναι αναμφίβολο ότι η Κενάν Μεσαρέ κατασκευάστηκε σαν ένας δρόμος περιαστικού τύπου, ενώ έπρεπε να είναι ένας αστικός δρόμος… Οι όποιες μικρές διορθωτικές κινήσεις έγιναν μέσα στα χρόνια, δεν άλλαξαν δραματικά την εικόνα και τον τρόπο χρήσης του δρόμου αυτού.

Μπορεί όμως ο λάθος αυτός δρόμος να ακυρώνει οποιαδήποτε νέα οδική σύνδεση; Όχι… Ένας δρόμος δεν μπορεί να στοιχειώνει το μέλλον μιας πόλης. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο δρόμος αυτός δεν πρέπει να αποκτήσει μια καλύτερη λειτουργικότητα και κυρίως ασφάλεια. Το έργο του μεγάλου δακτυλίου, που έρχεται να υπακούσει σε έναν μεγαλύτερο σχεδιασμό, δεν μπορεί να καταδικαστεί έτσι απλά, και με το δεδομένο ότι το ΕΣΠΑ (καλώς ή κακώς) είναι η μόνη βέβαιη χρηματοδοτική πηγή για ένα τέτοιο έργο. Όταν ο υπουργός ακυρώνει την περιβαλλοντική αδειοδότηση, ακυρώνει επί της ουσίας το έργο, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει χρόνος.

Κι εδώ ακριβώς τίθεται το ζήτημα: Το υπουργείο Περιβάλλοντος πήρε μια απόφαση που γεννά αδιέξοδα και όχι λύσεις. Και η μη λύση δεν μπορεί να αποτελεί λύση. Εκτός και αν το υπουργείο έχει τον τρόπο να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση τόσο του μεγάλου δακτυλίου όσο και των ενδεχόμενων παρεμβάσεων στην Κενάν Μεσαρέ. Αλλά το πιο πιθανό είναι για τον κ. Σταθάκη ένας ή δύο δρόμοι στα Γιάννενα, να μην αποτελούν καν θέμα στην ατζέντα του…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα