Η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε την Τρίτη τον περιορισμό της χρήσης των ηλεκτρικών σκούτερ στους δρόμους της πόλης, επιδιώκοντας να μειώσει τα ατυχήματα, να μειώσει τους τραυματισμούς και επιστρέψει τα πεζοδρόμια στους πεζούς.
Επικαιροποιώντας τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, η κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσης ότι θα αναστείλει την άδεια οδήγησης για όσους συλλαμβάνονται να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ενώ βρίσκονται πίσω από το τιμόνι και υποσχέθηκε μηδενική ανοχή για όποιον βρεθεί μεθυσμένος ή υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών κατά την οδήγηση.
Όπως και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η χρήση των ηλεκτρικών δικύκλων έχει αυξηθεί σε όλη την Ιταλία τα τελευταία χρόνια, με τις εταιρείες ενοικίασης να πλημμυρίζουν τις μεγάλες πόλεις με e-scooters προς ενοικίαση που είναι δημοφιλή τόσο στους ντόπιους όσο και στους τουρίστες.
Ωστόσο, η αστυνομία έχει αναφέρει αμέτρητα ατυχήματα, με έξι ανθρώπους να πεθαίνουν μόνο στη Ρώμη τα τελευταία δύο χρόνια ενώ οδηγούσαν e-scooter. Έχουν, επίσης, προκαλέσει προβλήματα στους πεζούς, καθώς δεν υπάρχουν κανόνες για το πού πρέπει να αφήνονται.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς που εγκρίθηκαν από το υπουργικό συμβούλιο, οι αναβάτες θα πρέπει να φορούν κράνος και να είναι ασφαλισμένοι, ενώ τα e-scooters θα πρέπει πλέον να έχουν πινακίδα κυκλοφορίας. Τα μέτρα θα πρέπει να εγκριθούν από το κοινοβούλιο για να γίνουν νόμος.
Θα απαγορεύεται η οδήγηση των συγκεκριμένων δίκυκλων εκτός κατοικημένων περιοχών, όπως σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ή το παρκάρισμά τους πάνω στα πεζοδρόμια.
Παρά το γεγονός ότι προσφέρουν έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης στην πόλη, τα e-scooters αντιμετωπίζουν αντιδράσεις από ανθρώπους που αισθάνονται ότι απειλούνται από τις γρήγορες και αθόρυβες μηχανές.
Οι Παριζιάνοι ψήφισαν τον Απρίλιο για την απαγόρευσή τους από τη γαλλική πρωτεύουσα. Στην Ιταλία δεν υπήρξε τέτοια πρόταση, αν και διάφορες πόλεις έχουν εξετάσει το ενδεχόμενο να περιορίσουν το όριο ταχύτητας των σκούτερ και να μειώσουν τον αριθμό των επιχειρήσεων που μπορούν να τα νοικιάζουν.