Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 12-01-2017, 12:35

Ο Θοδωρής Πολυχρονόπουλος, στα 25 του χρόνια μόλις, έχει καταφέρει δύο πράγματα: αφενός, να είναι από τους δημιουργικότερους και ουσιαστικότερους έλληνες μουσικούς-δημιουργούς, με παρουσία που δεν αντιστοιχεί στη νεαρή του ηλικία. Εκτός όμως από το ταλέντο του, το οποίο είναι ευδιάκριτο, είτε σε μια συναυλία, είτε σε ένα δίσκο, είναι ένας άνθρωπος με τον οποίο οι συζητήσεις, ακόμα και οι τηλεφωνικές (όπως αυτή που ακολουθεί), είναι πάρα πολύ ευχάριστες και ενδιαφέρουσες.

Κυρίες και κύριοι, ιδού ο Theodore, σε μια συνέντευξη λίγο πριν παίξει ζωντανά στο θέατρο Έκφραση στις 13 Ιανουαρίου (καιρού επιτρέποντος)

Θοδωρή, πόσο χρονών είσαι;

Είμαι 24-25 σε λίγες μέρες

Δεν είσαι λίγο μικρός για να έχεις κάνει όλα αυτά, δισκογραφικά, μουσικά και δημιουργικά;

Σχετικό είναι αυτό. Παίζει ρόλο πώς και αν το ποσοτικοποιούμε. Άμα τα μετρήσουμε μπορεί να είναι και πολλά. Κι εγώ, όταν είμαι κουρασμένος και θέλω να νιώσω καλύτερα, κάθομαι και σκέφτομαι «τόσα live σε τόσο χρόνο, τόσους δίσκους, τόσες παραστάσεις». Τα βάζεις σε μια σειρά και είναι πολλά. Από την άλλη όμως, συνεχώς αισθάνομαι ότι χρειάζεται να κάνω περισσότερα για να φτάσω κάπου παραπέρα.

Πως είναι να δουλεύεις με ανθρώπους όπως ο Κλάιβ Μάρτιν και ο Κεν Τόμας; 

Είναι όμορφο και έχει φοβερό ενδιαφέρον. Μαθαίνεις πράγματα που είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Είναι σπουδαίο επίσης να βλέπεις έναν άνθρωπο που έχει συμβάλλει στο έργο ανθρώπων που σε έχουν επηρεάσει και σε έχουν κάνει αυτό που είσαι. Πήγα δηλαδή στο στούντιο του Κεν Τόμας και καθόμουνα κάτω από το χρυσό δίσκο των Sigur Ros. Η αξία όμως είναι στο αποτέλεσμα που αυτοί οι άνθρωποι θα δημιουργήσουνε. Είναι σημαντικό στη μουσική να προσπαθείς να αποφεύγεις να είσαι ετερόφωτος και να βασίζεις την αξία σου σε άλλους, σπουδαίους έτσι και αλλιώς, ανθρώπους. Δεν τα καταφέρνεις πάντα, αλλά είναι σημαντικό. Μιλάω για πώς πραγματικά πρέπει να φιλτράρεις το έργο και την ταυτότητα που σου δίνουνε αυτοί.

Είναι δυναμική η διαδικασία της δημιουργίας; Το λέω γιατί αλλάζουν αρκετά τα κομμάτια από το δίσκο στη σκηνή

Αλλάζω τον πρώτο μου δίσκο από το ’11 που ολοκληρώθηκε μέχρι σήμερα, συνεχώς, στα live. Τρία από αυτά τα κομμάτια, τα παίζουμε με τελείως διαφορετικό τρόπο, σα να γράφονται ακόμα.

Πώς είναι πλέον οι συναυλίες;

Αυτό που προσπαθούσαμε όλο το χρόνο πέρυσι , ήταν να προκύψει ένα αποτέλεσμα ηχητικά, οπτικά, μουσικά, σε κάθε κομμάτι που δημιουργεί ερέθισμα στο θεατή τέλος πάντων, στην καλύτερη δυνατή εκδοχή του. Γι αυτό το λόγο δουλεύαμε ξανά και ξανά, στις μικρολεπτομέρειες, με τον ηχολήπτη Βαγγέλη Μόσχο και τους υπόλοιπους συνεργάτες. Δουλέψαμε σε όλα τα κομμάτια ώστε να μπορούμε να λέμε ότι προσπαθούμε να φτάσουμε ποιοτικά κοντά στα συγκροτήματα που θαυμάζουμε.

Επιλέγεις κάποιο μουσικό ύφος; Προτείνεις κάτι;

Μουσικά δεν προτείνω κάτι. Μπορώ να σου πω με την ίδια βεβαιότητα ότι δεν θέλω να προτείνω κάτι με τη στάση και την καθημερινότητά μου. Η μουσική για μένα είναι κάτι που υπάρχει υποσυνείδητα στον άνθρωπο. Για να προτείνεις κάτι, σημαίνει ότι πας σε μια συνειδητή διαδικασία και πολύ φοβάμαι ότι αν πρότεινα, θα το έκανα λάθος ή άσχημα. Οπότε προτιμώ να το αφήσω να πάει μόνο του, στο κομμάτι της πρωτόλειας σύνθεσης και όταν το επεξεργάζομαι στην τελική μορφή, να δημιουργήσω τον ήχο που εξυπηρετεί αυτό που έχω στο μυαλό μου.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τον πιο πρόσφατο δίσκο σου. Καινούργιος, ετοιμάζεται;

O δεύτερος δίσκος είναι σχετικά πρόσφατος, στην κυκλοφορία του, αλλά έχει περάσει πολύς καιρός από τη δισκογραφική ολοκλήρωσή του. Βρίσκομαι αυτή τη στιγμή στη διαδικασία να φτιάξω κάτι καινούργιο, που θα το ακούσουμε μέσα στο χρόνο.

 Με ποιους και ποιες είσαι στη σκηνή;

Παίζουμε μαζί, από το καλοκαίρι του ’14 με τους ίδιους ανθρώπους. Είναι η Μελεντίνη που θαυμάζω και αγαπώ πολύ, είναι ο Βασίλης Δοκάκης και ο Αλεσάντρο Τζιοβανέτο στις κιθάρες, Άσλεϊ Χάλιναν στα τύμπανα, Νικόλας Παπαχρονόπουλος στο μπάσο και στα φώτα, η Μελίνα Ζερβάκη.

Ευχαριστούμε πολύ

Ευχαριστώ κι εγώ


info

Theodore "'Are We There Yet?" στο Θέατρο Έκφραση
  Παρασκευή 13 Ιανουαρίου στις 21:30
 Πόρτες: 21:00, έναρξη 21:30
 Γενική είσοδος: 6 ευρώ -εισιτήρια θα διατίθενται στην είσοδο του θεάτρου την ημέρα της συναυλίας, από τις 20:30.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα