Oikonomou pisoi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η «Δωδώνη» στον καιρό της πανδημίας

Εικόνα του άρθρου Η «Δωδώνη» στον καιρό της πανδημίας
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/01/2021, 20:03
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη» απολογίζει θετικά, με 2%-3% ανάπτυξη το 2020, αλλά η φετινή συνάντηση του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου Μιχάλη Παναγιωτάκη με τους δημοσιογράφους, είχε πολλές διαφορές από τις παλιότερες.

Το «πανδημικό έτος» 2020 άφησε έντονο το ίχνος του, τόσο στην αγορά, όσο και στη γαλακτοβιομηχανία, παρότι αυτή κατάφερε να διαχειριστεί καλύτερα ζητήματα υγειονομικής ασφάλειας και αποτροπής εξάπλωσης του ιού.

Ωστόσο, το γεγονός ότι η κρίση συνεχίζεται, αλλά και ότι αναμένεται να επιφέρει μια σειρά αλλαγές και επιπτώσεις, «περνάει» και στους σχεδιασμούς της εταιρίας.

Ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι η εταιρία κατάφερε να κρατήσει σε θετικό επίπεδο τη δραστηριότητά της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επίσης, εξετάζει την εξάπλωσή της σε περισσότερα σημεία της χώρας, όπου δεν έφταναν τα προϊόντα της μέχρι σήμερα, παράλληλα με τη στήριξη των ετικετών της στις αγορές του εξωτερικού.

Η αναμενόμενη επίπτωση στα εισοδήματα της μεσαίας και κατώτερης οικονομικά τάξης, είναι κάτι που η γαλακτοβιομηχανία «βάζει στην εξίσωση» του 2021, μαζί με τις προβλέψεις για αντιμετώπιση της πανδημίας.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, η σχέση της «Δωδώνης» με τα σούπερ μάρκετ δεν άλλαξε σε κάτι φέτος. Οι συμφωνίες για το 2021 έχουν κλείσει ήδη, ωστόσο οι ιδιαιτερότητες ήταν αρκετές. Για παράδειγμα, τα «πάνω» και τα «κάτω» της αγοράς ήταν φέτος πιο «βίαια» και αυτό επέφερε κάποιες ειδικές συνθήκες στη διαχείριση, όπως για παράδειγμα την ανάγκη ελέγχου των αποθεμάτων, ανάλογα με τη ζήτηση, αλλά και τη διερεύνηση των συνηθειών των καταναλωτών.

Για παράδειγμα, η εταιρία, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, δίνει ιδιαίτερη σημασία στις προωθητικές κινήσεις: «Ο καταναλωτής τρώει σπίτι του 9 με 10 φορές τη βδομάδα, κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Το εισόδημα δεν αυξήθηκε, άρα πρέπει να επιλέξει. Άρα, έχουν μεγαλύτερη σημασία οι προωθητικές κινήσεις».

Πρόσθεσε πάντως ότι και το φαινόμενο των προωθητικών όλο το χρόνο, δεν είναι φυσιολογικό.

Σχετικά με την πανδημία, τόνισε ότι η εταιρία ξεκίνησε με μέτρα δύο περίπου εβδομάδες νωρίτερα από τη γενική εφαρμογή τους, τον περασμένο Μάρτιο.

«Πήγαμε σε κυκλικό ωράριο και τηλεργασία, χωρίς μετακινήσεις από χώρο σε χώρο του εργοστασίου κ.α. Αλλάξαμε πολύ τον τρόπο που τρόπο που δουλεύουμε στο πεδίο, αλλάξαμε συνήθειες χρόνων. Ενδεικτικά, σας λέω ότι φέτος προμηθευτήκαμε τετραπλάσιο αριθμό μασκών», τόνισε.

Σχετικά με το θέμα των «ελληνοποιήσεων» στο γάλα, ο κ. Παναγιωτάκης είπε μεταξύ άλλων ότι δεν έχει λυθεί, αλλά η κατάσταση έχει βελτιωθεί, θεωρώντας ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο η πίεση που άσκησε η προσωρινή διοίκηση της Διεπαγγελματικής Γάλακτος.

Τέλος, η μοναδική ίσως… ομοιότητα με παλιότερες ανάλογες συναντήσεις, ήταν η διάψευση για σενάρια πώλησης της εταιρίας. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τη ‘Δωδώνη’ και το επενδυτικό μας πρόγραμμα. Έχουμε ένα καταπληκτικό momentum στην Ελλάδα» τόνισε, διαψεύδοντας σχετικά πρόσφατα σενάρια για εξαγορά.  

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back