Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 1-11-2018, 17:01
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας αρνείται ότι το αεροδρόμιο παραχωρείται και τονίζει ότι «αξιοποιείται». Στην ουσία, η ανακοίνωσή του μάλλον αναφέρεται στη χρονική συγκυρία και όχι τόσο στην ουσία της διαδικασίας, καθότι η αξιοποίηση αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα: «Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, αφορά τη κατάρτιση ενός σχεδίου αξιοποίησης των 23 αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και η λειτουργία ανήκει στην ΥΠΑ. Ό,τι δηλαδή οφείλει να κάνει κάθε σοβαρή πολιτεία προκειμένου να λειτουργεί με μακροχρόνιο σχεδιασμό, στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτός ο σχεδιασμός θα καταλήξει σε συγκεκριμένα βήματα αξιοποίησης με κάθε νόμιμο και αποδοτικό τρόπο» αναφέρει ο κ. Βούρδας, αφήνοντας στην πραγματικότητα όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.

Μέχρι να φτάσει εκεί όμως, έχει αρνηθεί ότι υπάρχει διαδικασία παραχώρησης και τονίζει μεταξύ άλλων ότι με πρωτοβουλίες της κυβέρνησης βαδίζει προς ολοκλήρωση το αεροδρόμιο, λύθηκε το πρόβλημα των καυσίμων, προσπαθεί να ενισχύσει την υποδομή ως «βασικό μοχλό ανάπτυξης της Ηπείρου». «Απέναντι σε αυτό παρακολουθούμε προτάσεις και ενέργειες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για παραχώρηση του αεροδρομίου σε μια διαδικασία που δεν υπάρχει» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Φαίνεται μάλιστα ότι ο κ. Βούρδας ανοίγει και πάλι μέτωπο προς την τοπική αυτοδιοίκηση, λέγοντας ότι «είναι θετικό πως όλοι οι φορείς αναγνωρίζουν τη πρόοδο που έχει συντελεστεί ακόμη και εάν επιχειρούν να οικειοποιηθούν ότι δεν τους ανήκει. Ας μην αλλοιώνουμε όμως τη πραγματικότητα για εφήμερες εντυπώσεις».

Νωρίτερα, την Τετάρτη, στο δημοτικό συμβούλιο είχε ανοίξει η συζήτηση με το δήμαρχο Θωμά Μπέγκα να τονίζει μεταξύ άλλων ότι «η καλύτερη λύση για το αεροδρόμιο είναι να περάσει στην αυτοδιοίκηση. Θα πάμε, με τον κ. περιφερειάρχη να ενημερωθούμε από το υπουργείο και να δούμε τη στρατηγική μας».

Πέμπτη μεσημέρι δε, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Νίκος Γκόλας, κατά την υποδοχή της πρώτης πτήσης της Sky express στα Γιάννενα ξεκαθάρισε μεν ότι ο Δήμος δεν είναι αντίθετος στην πιθανότητα παραχώρησης του αεροδρομίου, αλλά πρόσθεσε ότι εάν τα τέλη του αυξηθούν (κάτι που έχει συμβεί αμέσως μόλις πήρε η Fraport άλλα αεροδρόμια), ο αερολιμένας θα χάσει ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του. Πρόσθεσε δε ότι «δεν μπορώ να φανταστώ σε τι θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερο μία ιδιωτική εταιρεία από ότι η αυτοδιοίκηση, σε ένα θεωρητικό σενάριο. Δηλαδή να ανήκει το αεροδρόμιο, ως καινούριο και χωρίς προβλήματα, στην αυτοδιοίκηση».

Ακόμα, ο κ. Γκόλας είπε κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ως σημείο στο οποίο ο κ. Βούρδας αναφέρεται όταν λέει τα περί «οικειοποίησης»: «Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήριο και Ένωση Ξενοδόχων, καταφέραμε να το καταστήσουμε πλήρως λειτουργικό και ελκυστικό» είπε ο κ. Γκόλας.

Ο κ. Βούρδας κλείνει την ανακοίνωσή του αναφέροντας ότι «ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη της Ηπείρου δε γίνεται με ορίζοντα τις κάλπες αλλά την επόμενη 20ετία. Μόνο έτσι είναι σοβαρός και αποδοτικός .  Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι για εμάς στρατηγικό έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, το αποδεικνύουμε έμπρακτα και το εντάσσουμε στο συνολικό σχέδιο ανάπτυξης των μεταφορών στη χώρα μας».




200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3