ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γερμανία-Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου: Η Κίνα ρίχνει τη σκιά της

Εικόνα του άρθρου Γερμανία-Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου: Η Κίνα ρίχνει τη σκιά της
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/09/2023, 17:29
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να δώσουν μάχη για να εξαλείψουν το προβάδισμα της Κίνας στην ανάπτυξη φθηνότερων και πιο φιλικών προς τον καταναλωτή ηλεκτρικών οχημάτων (EV), δήλωσαν αναλυτές και στελέχη του κλάδου στην Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου που ξεκινά από αύριο Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου στο Μόναχο.

«Πρέπει να δοθεί μάχη, αυτοί (οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων) είναι σαφώς πολύ ανταγωνιστικοί στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο στο ραδιόφωνο RTL, μιλώντας από το χώρο της έκθεσης. «Νομίζω ότι είναι μια γενιά μπροστά από εμάς».

«Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο έδαφος πολύ γρήγορα», πρόσθεσε.

Οι κινεζικοί κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Nio και Xpeng, στοχεύουν στην ευρωπαϊκή αγορά EV, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 55% σε περίπου 820.000 οχήματα τους πρώτους επτά μήνες του 2023, αποτελώντας περίπου το 13% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, το 8% των νέων EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος κατασκευάστηκαν από κινεζικές μάρκες, από 6% πέρυσι και 4% το 2021.


Η Κίνα στην έκθεση

Η κινεζική παρουσία είναι αισθητή και στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου. Περίπου το 41% των εκθετών στη φετινή διοργάνωση έχουν την έδρα τους στην Ασία, με διπλάσιο αριθμό κινεζικών εταιρειών να συμμετέχουν, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων BYD και Xpeng και του κατασκευαστή μπαταριών CATL.

«Αυτό που κάποτε ήταν μια παράσταση για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για να επιδείξει την εξαιρετικά ισχυρή της θέση είναι τώρα μια συνάντηση ίσων μεταξύ παικτών από όλο τον κόσμο, ιδίως από την Κίνα», δήλωσε ο Fabian Brandt της εταιρείας συμβούλων Oliver Wyman.

Η άφιξη των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων έχει προκαλέσει ανησυχίες ότι θα υποτιμήσουν τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα κυριαρχήσουν στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Η μέση τιμή ενός EV στην Κίνα ήταν μικρότερη από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους ερευνητές της Jato Dynamics.


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back