ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Form.at: το σημαίνον, το σημαινόμενο και τα ελεύθερα συμπεράσματα

Εικόνα του άρθρου Form.at: το σημαίνον, το σημαινόμενο και τα ελεύθερα συμπεράσματα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/10/2018, 13:24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο χορός είναι η δυσκολότερη από τις παραστατικές τέχνες. Οι συμβολισμοί είναι συνήθως το βασικό μέσο επαφής με το κοινό και χωρίς να σημαίνει ότι τα αισθητικά κριτήρια είναι μικρότερης σημασίας, το σημαινόμενο κατέχει πολύ μεγάλο χώρο σε ένα παραγόμενο θέαμα.

Το Form.at, η παράσταση της A Priori Dance, που ξεκίνησε από τα Γιάννενα, «γεννήθηκε» στην Αθήνα, ήταν ανάμεσα στις περσινές επιδοτούμενες από το Υπουργείο Πολιτισμού παραστάσεις και επέστρεψε για τρεις εμφανίσεις στην πόλη, δεν είναι το πιο απλό «εγχειρίδιο οδηγιών» για τα παραπάνω.

Όχι γιατί δεν είναι μια καλή παράσταση. Κάθε άλλο. Το Form.at, με τα κριτήρια ενός μη ειδικού θεατή, είναι μια καλή παράσταση. Ωστόσο, δεν είναι αυτή που θα εντυπωσιάσει σε όλα της τα επίπεδα.

Τα 45 και κάτι λεπτά στο Καμπέρειο θέατρο (και στο bubble της Μπιενάλε Δυτικών Βαλκανίων), κράτησαν με την έντασή τους το κοινό, κατά τη μεγαλύτερη έκτασή τους. Οι διαδοχικές ενότητες της Ελεονόρας Ηλία και της Μαρίας Παπαδοπούλου και η «περιπλοκή» των δύο χορευτριών στη σκηνή, με παραληρηματικό σχεδόν, αποκορύφωμα στη μέση της παράστασης, είναι αυτά που κρατούν το ενδιαφέρον. Μαζί τους, μεγάλο «χαρτί» είναι η μουσική του Αλέξανδρου Κτιστάκη, η οποία θα μπορούσε να υπάρχει και από μόνη της, χωρίς την παράσταση. Στο πλαίσιό της όμως συναντιέται με τον καλύτερο τρόπο με τη χορογραφία. Στα μείον, τα κοστούμια (ίσως να μην ταίριαζαν με το σκοτεινό σκηνικό του Καμπερείου).

Εκεί που η παράσταση το «επεξεργάζεται πολύ» χωρίς τις ίδιες αντιστοιχίες στο αποτέλεσμα, είναι η… προετοιμασία. Η αρχική ιδέα και ο συμφυρμός των στοιχείων (Γεφύρι της Άρτας, Ρινόκερος Ιονέσκο) είναι ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά ο υπερτονισμός τους στα συνοδευτικά της παράστασης μάλλον προδικάζει το αποτέλεσμα. Ίσως το καλύτερο που έχει να κάνει το κοινό είναι να δει την πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση πρώτα και να διαβάσει στο τέλος το πρόγραμμα, όντας ελεύθερο να κάνει τους δικούς του συνειρμούς. Είπαμε, ο χορός είναι η δυσκολότερη των παραστατικών τεχνών.

Info
Ιδέα, Χορογραφία: Ελεονώρα Ηλία / A priori dance co.
Συν-δημιουργία, Ερμηνεία: Mαρία Παπαδοπούλου, Ελεονώρα Ηλία
Δραματουργία: Στέλλα Δημητρακοπούλου
Μουσική σύνθεση: Aλέξανδρος Κτιστάκης
Κοστούμια, Ενδυματολογία: Kωνσταντίνα Μαρδίκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθός χορογράφου: Ευαγγελία Παπαδοπούλου
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου / Αλέκος Μπουρελιάς
Trailer: Under The Carpet
Προβολή, Επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης
Υπεύθυνη παραγωγής: Μαρία Βασαριώτου
Οργάνωση παραγωγής: Delta-Pi

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back