ΗΠΕΙΡΟΣ

Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου: Το πρώτο «κομμάτι»

Εικόνα του άρθρου Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου: Το πρώτο «κομμάτι»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/02/2024, 13:02
ΗΠΕΙΡΟΣ

Ήταν τον Αύγουστο, δύο μήνες πριν από τις εκλογές, όταν η Περιφέρεια Ηπείρου παρουσίασε τον σχεδιασμό της για τον οδικό άξονα Ιόνια οδός-Πρέβεζα. Τον οδικό αυτό άξονα που το υπουργείο Υποδομών, αφού μελέτησε επί μια 12ετία, αποφάσισε να μεταφέρει την ευθύνη στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία την αποδέχτηκε με λίγες ενστάσεις, για να κρατήσει τα προσχήματα.

Ένας δρόμος που δεν έχει τελικές μελέτες, δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεν έχει κανένα χρονοδιάγραμμα.

Ήταν λοιπόν τότε που ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης κατέθεσε την πολιτική θέση ότι ο οδικός αυτός άξονας, των 30 χλμ., θα γίνει «κομμάτι-κομμάτι», θέτοντας σε ιεράρχηση τα «κομμάτια». Το οδικό τμήμα «Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου», όπως είχε πει προηγείται, γιατί είναι πιο «ώριμο». Είχε πει ακόμη ότι «θα είναι το πρώτο που θα εντάξει στο ΕΣΠΑ» της Περιφέρειας Ηπείρου. Είχε κατατεθεί μάλιστα και ένα ενδεικτικό κόστος: το 1/3 του προϋπολογισμού που είχε συντάξει το υπουργείο Υποδομών και ο οποίος προϋπολογισμός ανερχόταν στα 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια, η Περιφέρεια Ηπείρου βγάζει εκτός σχεδιασμού, όπως είχε προκύψει τότε, τον ανισόπεδο κόμβο που προβλεπόταν.

Πόσο ώριμο είναι το πρώτο κομμάτι; Σαφείς απαντήσεις δεν έχουν δοθεί ακόμη από την περιφερειακή αρχή. Σίγουρα όχι πολύ «ώριμο», δεδομένου ότι με την ανάληψη των καθηκόντων της κατά τη νέα θητεία, ξεκίνησε να κάνει αναθέσεις σε τεχνικούς συμβούλους. Και εννοείται ότι η περιφερειακή αρχή ακολουθεί την αγαπημένη της τακτική: αυτή του κατεπείγοντος (και της επίκλησης του άρθρου 32).

Στην τελευταία συνεδρίασή της, η Περιφερειακή Επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία να αναθέσει υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου για τη σύνταξη κτηματολογικών πινάκων και την υδραυλική επίλυση στο τμήμα Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου έναντι ποσού σύμβασης 36.828 ευρώ.

Και υπάρχει συνέχεια. Στην ερχόμενη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, στις 6 Φεβρουαρίου, υπάρχει εισήγηση για ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο της μελέτης για τη γέφυρα στην περιοχή της Φιλιππιάδας, με προϋπολογισμό 74.400 ευρώ.

Όπως σημειώνεται στην εισήγηση, στο πλαίσιο της μελέτης της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και ειδικότερα στο τμήμα της παράκαμψης της Φιλιππιάδας, «απαιτείται η γεφύρωση του ποταμού Λούρου, όπως ορίζει η νέα χάραξη, προκειμένου η κυκλοφορία , που ειδικά τους θερινούς μήνες αυξάνεται κατακόρυφα, να διεξάγεται με ασφάλεια μέσω της νέας οδού, αφού έως σήμερα γίνεται μέσω των δημοτικών οδών εντός της κωμοπόλεως της Φιλιππιάδας με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται (κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος αφού συνυπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με συχνότατη διέλευση πεζών, ηχορύπανση, καθυστέρηση κ.α.)».

Kαι έπεται συνέχεια με τους τεχνικούς συμβούλους; Είναι ένα ερώτημα. Το σίγουρο είναι ότι η περιφερειακή αρχή Ηπείρου θα πρέπει να παρουσιάσει τι ακριβώς σχεδιάζει και με ποια προοπτική.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back