Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 3-02-2020, 19:05
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στη Μπολόνια της Ιταλίας παρουσίασε η Fiat, τα πρώτα της υβριδικά μοντέλα. Ουσιαστικά πρόκειται για τις νέες εκδόσεις των δημοφιλών μοντέλων Fiat 500 και Fiat Panda.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται στην ηλεκτροκίνηση με την τεχνολογία Mild Hybrid, η οποία αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή για την αύξηση των δυνατοτήτων των κινητήριων συνόλων και την μείωση των ρύπων.

Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας Mild Hybrid της βενζίνης συνδυάζει την τελευταία τριών κυλίνδρων οικογένεια κινητήρων FireFly 1.0 70 ίππων, με ηλεκτρικό μοτέρ BSG (ηλεκτροκίνητη εκκίνηση με ενσωματωμένο ιμάντα) και μπαταρία λιθίου 12 Volt. Σε σύγκριση με την έκδοση 1.2 69 ίππων Fire, η έκδοση Mild Hybrid βελτιώνει την απόδοση καυσίμου, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο κατά 20% και έως και 30% για το Panda Cross.

Εξασφαλίζει επίσης ένα καλύτερο επίπεδο άνεσης οδήγησης χάρη στο σύστημα BSG, το οποίο συμβάλει στην αθόρυβη επανεκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς δόνηση σε λειτουργία Stop & Start, τόνισαν τα στελέχη της μάρκας.

Ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας Mild Hybrid βενζίνης 1.0, ισχύος 70 ίππων στις 6.000 σαλ παράγει και αξιόλογη μέγιστη ροπή 9,4 χλγμ στις 3.500 σαλ. Η κυλινδροκεφαλή έχει δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν μόνο εκκεντροφόρο άξονα με συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Η δομή περιλαμβάνει έναν συμπαγή θάλαμο καύσης, αγωγούς υψηλής πίεσης και εξωτερικό EGR (ανακυκλοφορία καυσαερίων), παρέχοντας έναν εξαιρετικά υψηλό λόγο συμπίεσης (12: 1). Ο στροφαλοθάλαμος, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Teksid, είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου υψηλής πίεσης από χυτοσίδηρο με κυλινδρικές επενδύσεις κυλίνδρων, για να μειώσει τους χρόνους εκκίνησης και να περιορίσει το βάρος του κινητήρα σε μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας στον κινητήρα. Το σύστημα ανανεώνει την ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης και της επιβράδυνσης, το αποθηκεύει σε μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah και το χρησιμοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W για να επανεκκινήσει τον κινητήρα σε λειτουργία Stop & Start και να τον βοηθήσει κατά την επιτάχυνση.

Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την απενεργοποίηση της μηχανής εσωτερικής καύσης, ακόμη και σε ταχύτητες κάτω από 30χλμ/ώρα.

Η μονάδα πρόωσης Mild Hybrid στις τελευταίες εκδόσεις Panda και 500 Hybrid Launch Edition συνδυάζεται με νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Τέλος, το νέο σύστημα περιλαμβάνει τη μείωση του ύψους του συνόλου της μονάδας ισχύος κατά 45 χιλ, συμβάλλοντας στη καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το νέο Fiat 500 και το Panda Hybrid, θα διατίθενται στην ελληνική αγορά από τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2020 αντίστοιχα.

Στη παρουσίαση τονίστηκε ότι το 2020 σηματοδοτεί το νέο ορόσημο στην ιστορία της μάρκας Fiat. Με το λανσάρισμα των νέων υβριδικών εκδόσεων του Fiat 500 και του Panda, θα ξεκινήσει η ηλεκτροκίνηση του εμπορικού σήματος και θα συνεχιστεί με την έναρξη παραγωγής στο Τορίνο του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500. Αυτό το μοντέλο θα είναι 100% ηλεκτρικό και επομένως θα παίξει βασικό ρόλο στη στρατηγική FCA για την ηλεκτρική κινητικότητα.

Η νέα ειδική σειρά των ήπιων υβριδικών «Launch Edition» αναγνωρίζεται από το σήμα «Υβριδικό» που τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος και από το νέο λογότυπο «H», που αποτελείται από δύο σταγόνες δροσιάς, στον κεντρικό πίνακα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα