Τα παλαιότερα σε ηλικία φορτηγά και λεωφορεία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Στα ελαφρά φορτηγά η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση με τη μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της να ανέρχεται σε 19,5 έτη. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ρουμανία με 16,3 έτη και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Εσθονία με 15,5 έτη.
Αντίθετα Αυστρία, Ολλανδία και Λουξεμβούργο έχουν το νεότερο στόλο ελαφρών φορτηγών με την μέση ηλικία τους να κυμαίνεται σε 6,2 έτη και ακολουθεί η Σουηδία με 8,4 έτη και το Βέλγιο με 8,6 έτη.
Επίσης πρωτιά της Ελλάδας καταγράφεται και στα βαριά φορτηγά καθώς η μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της αγγίζει τα 21,2 έτη.
Όσον αφορά τα λεωφορεία η μέση ηλικία των λεωφορείων στους δρόμους της ΕΕ είναι 11,7 έτη, ενώ στην Ελλάδα είναι 19,9 χρόνια.
Επιβατικά
Ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται στα 11,5 έτη. Η Λιθουανία, η Εσθονία και η Ρουμανία διαθέτουν τους παλαιότερους στόλους, με οχήματα ηλικίας άνω των 16 ετών, ενώ τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο όπου ο μέσος όρος είναι τα 6,5 χρόνια.
Συγκεκριμένα, στην Λιθουανία ο μέσος όρος είναι 16,8 έτη, στην Εσθονία τα έτη είναι 16,7 και στην Ρουμανία 16,5 έτη. Μια ανάσα πιο πίσω βρίσκεται η χώρα μας όπου ο μέσος όρος της παλαιότητας των αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, είναι τα 16 έτη.
Εκτός από το Λουξεμβούργο που διαθέτει τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που αφορούν το έτος 2019 και ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες, η Αυστρία έχει 8,3 έτη και η Ιρλανδία ακολουθεί με 8,4 έτη.
Ο μέσος όρος ηλικίας αυτοκινήτων στο Βέλγιο είναι 9,1 έτη, ενώ η Γερμανία που θεωρείται από πολλούς η χώρα του αυτοκινήτου έχει 9,6 έτη. Η Γαλλία ξεπερνάει τα 10 έτη (10,2) έτη, με την Ολλανδία να την ακολουθεί με 11 έτη, την Ιταλία με 11,4 έτη, την Ισπανία με 12,7 έτη και την Πορτογαλία με 11,8 έτη.