dodoni back
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

EV: Η αμφίδρομη φόρτιση γίνεται πραγματικότητα;

Εικόνα του άρθρου EV: Η αμφίδρομη φόρτιση γίνεται πραγματικότητα;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/04/2024, 20:13
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη General Motors έως τη Volvo Cars, μαζί με τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και τους φορείς εκμετάλλευσης εφαρμογών φόρτισης υπολογίζουν το οικονομικό τους μερίδιο, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους να πωλούν ενέργεια πίσω στα δίκτυα γίνονται μια πιο ρεαλιστική προοπτική.

Η αμφίδρομη, ή φόρτιση από το όχημα στο δίκτυο (Vehicle-to-grid, V2G), επιτρέπει στους ιδιοκτήτες EV να φορτίζουν κατά τη διάρκεια της νύχτας σε τιμές εκτός αιχμής και στη συνέχεια να πωλούν την ενέργεια πίσω στα δίκτυα με κέρδος κατά τις ώρες αιχμής.

Για σύντομες περιόδους, ένα εκατομμύριο EVs θα μπορούσαν να παρέχουν τόση ενέργεια όσο ένας μεγάλος πυρηνικός σταθμός παραγωγής ενέργειας, λέει ο Nick Woolley, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας λογισμικού ev.energy, η οποία εργάζεται πάνω στην τεχνολογία V2G με τη Siemens, τη Nissan, τη Volkswagen και άλλες εταιρείες.

Για πολλά χρόνια το V2G παρέμενε σε μεγάλο βαθμό θεωρητικό, καθώς το Nissan Leaf ήταν το μοναδικό EV που ήταν ικανό γι' αυτό. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει με τη βοήθεια των έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας, της τεχνητής νοημοσύνης και της μοντελοποίησης από καινοτόμες εταιρείες ενέργειας.

Και οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, η BMW, η Volkswagen, η Renault και η Toyota αναμένεται να λανσάρουν μοντέλα με δυνατότητα V2G τα επόμενα χρόνια.

Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD έχουν επίσης αναπτύξει την τεχνολογία και, το κρίσιμο είναι ότι η κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει μεγάλο ρόλο για το V2G μέχρι το 2030.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αμφίδρομη φόρτιση είναι πειραματική, ενώ στη μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά της Γερμανίας τα ρυθμιστικά εμπόδια σχετικά με τον τρόπο τιμολόγησης της ενέργειας που πωλείται πίσω στο δίκτυο σημαίνουν ότι είναι μια μακρινή προοπτική.

Οι αμφίδρομοι φορτιστές είναι επίσης πιο ακριβοί από τους συμβατικούς, επειδή προς το παρόν παράγονται σε μικρότερη κλίμακα.

Αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Octopus Energy έχει ξεκινήσει ένα τιμολόγιο V2G για τους πελάτες, προσφέροντας δωρεάν φόρτιση εάν οι ιδιοκτήτες διατηρούν τα EV τους συνδεδεμένα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η Octopus σχεδιάζει ένα παρόμοιο τιμολόγιο φέτος και σε άλλες αγορές ενέργειας, όπως η Γαλλία, η Ιαπωνία, η Νέα Ζηλανδία και η αμερικανική πολιτεία του Τέξας.

Μεταξύ των ανακαλύψεων που φέρνουν πιο κοντά το V2G, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει τις δικές τους ενεργειακές μονάδες, ενώνοντας τις πλατφόρμες λογισμικού, τους διανομείς ενέργειας και άλλους που ανταγωνίζονται για έσοδα από το V2G.

Μέσα στους επόμενους μήνες, η GM θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό φορτηγό Chevrolet Silverado pickup ικανό να τροφοδοτεί σπίτια -η ίδια τεχνολογία με το V2G- και όλα τα EV της θα έχουν δυνατότητα αμφίδρομης τροφοδότησης μέχρι το 2026, δήλωσε ο Aseem Kapur, διευθυντής ενεργειακών λύσεων της GM Energy.

Με πληροφορίες από Reuters


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3