Η κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 20,1% στο διάστημα Αυγούστου-Νοεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της αντίστοιχης περιόδου των πέντε τελευταίων ετών, δηλαδή πάνω από τον στόχο του 15% που είχαν θέσει οι Βρυξέλλες (για την περίοδο Αυγούστου 2022-Μαρτίου 2023), ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat.
Λόγω της δραστικής μείωσης στις παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου, με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι 27 χώρες της ΕΕ συμφώνησαν στα τέλη Ιουλίου να περιορίσουν σε εθελοντική βάση την κατανάλωση από την 1η Αυγούστου 2022 μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023. Ο στόχος ήταν να μειωθεί η κατανάλωση κατά 15% σε σχέση με τα προηγούμενα πέντε χρόνια.
Από τον Αύγουστο μέχρι τον Νοέμβριο η κατανάλωση μειώθηκε «στις περισσότερες χώρες μέλη» ανέφερε η Eurostat. Η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία δεν ανέλυσε τους λόγους αυτής της μείωσης, η οποία θα μπορούσε εν μέρει να εξηγηθεί από το ιδιαίτερα ήπιο φθινόπωρο στην Ευρώπη, τις προσπάθειες που κατέβαλαν οι καταναλωτές ή ακόμη και τη μείωση της παραγωγής σε ορισμένες βιομηχανίες.
Σε 18 από τις χώρες η κατανάλωση μειώθηκε πάνω από τον στόχο του 15%. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στη Φινλανδία (52,7%), τη Λετονία (43,2%) και τη Λιθουανία (41,6%). Η Ελλάδα ξεπέρασε επίσης στον στόχο του 15%.
Έξι χώρες μείωσαν την κατανάλωση, χωρίς όμως να φτάσουν τον στόχο: Ιρλανδία, Ισπανία, Τσεχία, Πορτογαλία, Ιταλία και Σλοβενία. Αντιθέτως, σε δύο χώρες, η κατανάλωση αυξήθηκε, στη Μάλτα κατά 7,1% και στη Σλοβακία κατά 2,6%.
Η Eurostat υπογράμμισε ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου στην ΕΕ παραμένει από τον Ιανουάριο κάτω από τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας.
- Μια απόπειρα καταγραφής των βασικών χαρακτηριστικών και της χρηματοδότησης του ερευνητικού χάρτηO Γιάννης Γιαννούλης γράφει για την έρευνα και την καινοτομία
- Στον δρόμο της προσφυγιάς πάνω από μισό εκατομμύριο άνθρωποιΟ αριθμός των ανθρώπων που έχουν εγκαταλείψει τα σπίτια τους στην Ουκρανία για να γλιτώσουν από τον...
- Tι καθορίζει την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου;Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί σημαντική παράμετρο στην αυτοκίνηση, όχι μόνο από την άποψη του κόστο...