Oikonomou pisoi
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Eurostat: Το αυτοκίνητο παραμένει κυρίαρχο μέσο μεταφοράς

Εικόνα του άρθρου Eurostat: Το αυτοκίνητο παραμένει κυρίαρχο μέσο μεταφοράς
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2023, 23:12
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με αφορμή την εβδομάδα κινητικότητας, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο από τις 16 έως τις 22 Σεπτεμβρίου η Eurostat έδωσε στη δημοσιότητα έρευνα όπου καταδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς σε όλες τις χώρες της ΕΕ σε σύγκριση με τις μετακινήσεις με τρένο, λεωφορείο, αεροπλάνο ή πλοίο. 

Το 2021, οι μεταφορές με αυτοκίνητο αντιστοιχούσαν στο 79,7% των επιβατικών χιλιομέτρων σε ολόκληρη την ΕΕ, έναντι 7,3% για τα αεροπλάνα, 7,1% για τα πούλμαν, λεωφορεία ή τρόλεϊ, 5,6% για τα τρένα και 0,3% για τα θαλάσσια σκάφη. 

Μέσα σε μια δεκαετία, άλλαξαν πολλά στο μερίδιο των μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούμε. Το μερίδιο των επιβατικών χιλιομέτρων με επιβατικό αυτοκίνητο στη συνολική απόδοση των μεταφορών με όλα τα μέσα ήταν 73,1% το 2011 και κατέγραψε μικρές αποκλίσεις γύρω από αυτό το ποσοστό μέχρι το 2019. 

Το 2020, σημειώθηκε αύξηση του μεριδίου των αυτοκινήτων στη συνολική μεταφορική επίδοση στο 81,9%, αλλά αυτό δεν αντιπροσωπεύει πραγματική αύξηση του αριθμού των επιβατικών χιλιομέτρων με αυτοκίνητο (το 2020 σημειώθηκε μείωση στα 3 541 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα, από 4 278 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα το 2019), αλλά αντανακλά κυρίως την έντονη μείωση των αεροπορικών μεταφορών λόγω των επιπτώσεων των περιορισμών της COVID-19 στις μεταφορές.

Το 2021, σε σύγκριση με το 2011, η χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς, όπως τρένα, πούλμαν, λεωφορεία και τρόλεϊ, σημείωσε μείωση: από 9,0% σε 7,1%) και -1,0 ποσοστιαίες μονάδες στο μερίδιο των τρένων (από 6,6% σε 5,6%).

Όταν εξετάζουμε το μερίδιο των αεροπορικών επιβατικών χιλιομέτρων, ήταν 10,9% το 2011 και αυξάνονταν συνεχώς σε 15,0% το 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημία COVID-19. Η πανδημία επηρέασε σημαντικά τον τομέα, μειώνοντας το μερίδιό του στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας: 5,7% το 2020. Η τιμή που καταγράφηκε το 2021, 7,3%, αντανακλά την ανάκαμψη του τομέα των αερομεταφορών.

Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, το 2021, οι μεταφορές με αυτοκίνητο είχαν το υψηλότερο μερίδιο στις συνολικές μεταφορικές επιδόσεις στη Λιθουανία (91,7%), ακολουθούμενες από τις Κάτω Χώρες (85,4%) και τη Φινλανδία (85,2%). 

Όσον αφορά τις αεροπορικές μεταφορές, η Κροατία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο (25,4%) των αεροπορικών επιβατικών χιλιομέτρων στη συνολική επίδοση όλων των τρόπων μεταφοράς, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία (16,3%) και την Ισπανία (13,1%). 

Όσον αφορά τα πούλμαν, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η Μάλτα είχε το υψηλότερο μερίδιο (13,3%), με την Ουγγαρία (12,8%) και την Ιρλανδία (12,4%) να ακολουθούν στην κορυφή της λίστας του 2021.

Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, η Αυστρία εξακολουθεί να είναι η πρώτη χώρα με το υψηλότερο μερίδιο (8,6%) των σιδηροδρομικών επιβατικών χιλιομέτρων στις συνολικές επιδόσεις των μεταφορών, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (8,3%) και τις Κάτω Χώρες (8,0%). 

Όσον αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, τα υψηλότερα μερίδια επιβατικών χιλιομέτρων με θαλάσσια πλοία καταγράφηκαν στην Κροατία (2,7%), την Ελλάδα (1,6%) και την Εσθονία (1,5%). 

Πηγή: Eurostat



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back