Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 18-04-2020, 09:01
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η υπόθεση «voucher για επιστήμονες» εξελίσσεται στο μεγαλύτερο φιάσκο της κυβερνητικής θητείας μέχρι τώρα, με όλα τα απαραίτητα συστατικά:

  • Είναι μια λάθος απάντηση σε ένα εγνωσμένο πρόβλημα, ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες (μηχανικοί, γιατροί, δικηγόροι κ.λπ.) πλήττονται από την υγειονομική κρίση.
  • Είναι ένα πρόγραμμα που προϋπολογίζει πάρα πολλά χρήματα, ώστε να εγείρει την αμφιβολία για τη σκοπιμότητά του σε συνδυασμό με το αποτέλεσμα.
  • Προσφέρει απλόχερα εκείνα τα εργαλεία που επιτρέπουν την απόλυτη επικοινωνιακή του καταστροφή.

Η κυβέρνηση επέλεξε να διαθέσει ένα συνολικό ποσό που φτάνει τα 193 εκατ. ευρώ μέσω μεσαζόντων, για τη στήριξη επιστημονικού-επαγγελματικού δυναμικού, αφού πρώτα τους εξαίρεσε από το επίδομα των 800 ευρώ. Από τη μια, η εξέλιξη αυτή ήταν… καλή για τους ωφελούμενους, μιας και από τα 800 ευρώ στην πορεία εξαιρέθηκαν και άλλοι, εργαζόμενοι και επιχειρήσεις και σήμερα, ένα μήνα και κάτι μέρες μετά την έναρξη της κρίσης, δικαιούχοι ακόμα το περιμένουν. Βασικά όμως ήταν μια ακριβής αποτύπωση για το πώς εξαργυρώνεται ένα πολιτικό γραμμάτιο και πώς διατίθεται χρήμα μέσω μεσαζόντων, στην αγορά, με την ευκαιρία μιας κρίσης.

Εάν όλα έμεναν εκεί, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θα είχε κανένα πρόβλημα. Χρήμα «στον αέρα» έχει διαθέσει και το ΠΑΣΟΚ παλιότερα, όταν επί ημερών του άνθισαν κάθε είδους κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης, σοβαρά και ασόβαρα, και η ΝΔ (δεν ξεχνιέται ο τρόπος με τον οποίο δόθηκαν 1.000 και 10.000 ευρώ σχεδόν σε όποιον δήλωνε ότι ήταν από την Ηλεία το 2007), αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε πολιτικό κόμμα «έντυνε» το «ανατρεπόμενο» με τα κονδύλια, ανάλογα με την περίσταση και το πολιτικό του προκείμενο.

Στην περίπτωση του φιάσκου που έχει και το πιο μεγάλο ελληνικό trend στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το «Σκόιλ ελικικού», παραφύλαγε ένας κακός δαίμονας για τον κ. Μητσοτάκη: η τεχνολογία.

Και όμως, ο έλληνας πρωθυπουργός με τις συχνότερες αναφορές στις νέες τεχνολογίες, την ψηφιοποίηση, την καινοτομία κ.λπ. καταγράφει ένα δεύτερο φιάσκο μέσα σε μια τετραετία, στο συγκεκριμένο τομέα. Οι συνεργάτες του, το 2016, δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν έγκαιρα πρόγραμμα διαχείρισης της εκλογικής διαδικασίας στις εσωκομματικές εκλογές που τον ανέδειξαν πρόεδρο της ΝΔ. Οι κακές γλώσσες είπανε ότι ήτανε μια «τρικλοποδιά» που του έβαλε η εσωκομματική αντιπολίτευση. Σήμερα, ο πρωθυπουργός θα πρέπει να βρει τον πολιτικά υπεύθυνο για το φιάσκο των voucher.

Η πρώτη αντίδραση του καθ’ ύλην αρμόδιου, υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, ο οποίος ήδη χρεώνεται τις αλλεπάλληλες ασάφειες σε εγκυκλίους (έχει δηλώσει προς τιμήν του, ότι «δεν νομοθετεί υπό κανονικές συνθήκες», που είναι μια πραγματικότητα), δεν παρέχει απαντήσεις και κάπου στο τέλος μιλάει για «αστοχίες».

Δεν είναι μια απλή «αστοχία» όμως. Εκτός από το προφανές, ότι το υλικό σε πολλές περιπτώσεις (όχι σε όλες) είναι ακατανόητο και πρόχειρα φτιαγμένο, προέρχεται από παλιές πηγές (αναφέρει ως παράδειγμα το MySpace που δεν υφίσταται πλέον) και έχει τρομακτικά λάθη, εκτός επίσης από το γεγονός ότι αντιμετωπίζει την επιστήμη με έναν πολύ… ιδιαίτερο τρόπο, το «σκόιλ ελικικού» έχει προκαλέσει μια ζημιά που ακόμα, η κυβέρνηση δεν τη σταθμίζει:

Τα μέσα μαζικής δικτύωσης αυτές τις μέρες, δεν κατακλύζονται μόνο από τις αστείες κυρίως αναρτήσεις και την καζούρα για το περιεχόμενο των σεμιναρίων, αλλά και από τις διαφημίσεις των κέντρων δια βίου μάθησης που καλούν τους δικαιούχους να τα επιλέξουν για το voucher τους.

Κάντε ένα κόπο και δείτε τα σχόλια κάτω από τις χορηγούμενες αναρτήσεις, για να καταλάβετε ποιο είναι το γενικό κλίμα. Μαζί με τους ασόβαρους, τη λαϊκή και αδέκαστη κριτική (που γίνεται με όρους μάζας σχεδόν πάντα), δέχονται και οι ενδεχόμενοι σοβαροί, οι οποίοι δεν θα ζητήσουν από τους πελάτες τους να απαντήσουν σε ερώτηση για τη «διασπορά παθολόγων στο νοσοκομείο» ή αν «λοιμώχθηκε» κάποιος και θα διαθέσουν κανονικό υλικό. H διαφημιστική δαπάνη και η προβολή είναι πολύ μεγάλη και διακυβεύεται από έναν αστάθμητο παράγοντα. 

Ο χαμός που γίνεται στο facebook και στο twitter τα τελευταία 24ωρα  (το #Σκοιλ_Ελικικου έχει 24.000 εμφανίσεις, οι ευχές για την Ανάσταση μόλις 11.000…) συμπληρώνει την εικόνα. 

Θα απαντήσει άραγε κάποιος αρμόδιος για το φιάσκο, χωρίς να αρκεστεί σε επικοινωνιακή διαχείριση με τη συνηθισμένη επίθεση στους πολιτικούς του αντιπάλους;

 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa