dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα αντιπλημμυρικό έργο, η καταβόθρα και η καθίζηση στην εθνική οδό

Εικόνα του άρθρου Ένα αντιπλημμυρικό έργο, η καταβόθρα και η καθίζηση στην εθνική οδό
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/11/2024, 23:43
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Κάθε άλλο παρά σαφής ήταν ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης για το τι μέλλει γενέσθαι με την αντιμετώπιση της καθίζησης που υπέστη ένα τμήμα της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας, αμέσως μετά τον κόμβο της Εγνατίας. Προς το παρόν η μόνη παρέμβαση που δρομολογείται, είναι αυτή της αντιστήριξης με βράχια.

Η καθίζηση προέκυψε κατά την εκτέλεση αντιπλημμυρικού έργου από την Περιφέρεια Ηπείρου ακριβώς δίπλα από την εθνική οδό. Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι το αντιπλημμυρικό έργο ξεκίνησε να εκτελείται βάσει γεωλογικής μελέτης που είχε γίνει πριν από δύο χρόνια.

Σε αυτό το σημείο άφησε αιχμές κατά της «Εγνατία Οδός ΑΕ» που δεν έκανε αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. «Έπρεπε να τα κάνει αυτά η ‘Εγνατία Οδός’. Δεν τα έκανε και μετά από αιτήματα όλων των ανθρώπων εκεί, ασχοληθήκαμε εμείς…» είπε.

Ο κ. Καχριμάνης εκτίμησε δε ότι κάτω από την εθνική οδό υπάρχει καταβόθρα. Προσπάθησε δε να εξηγήσει τι ακριβώς έγινε κατά την εκτέλεση του έργου: «Έγιναν δοκιμαστικές γεωτρήσεις στην αρχή για να δουν πού είναι ο ασβεστόλιθος και πού είναι το κενό για να φεύγει το νερό. Αποφασίστηκε να γίνουν τρεις γεωτρήσεις οι οποίες μέχρι ένα σημείο είναι τσιμεντοποιημένες. Όταν φτάνουν στο κενό όπου μπορεί να φύγει το νερό, είναι ανοιχτές». Σε αυτό το σημείο ανέφερε δε ότι εκεί βρέθηκαν πολλά μπάζα. «Ό,τι χτιζόταν στα Γιάννενα, το έχουν ρίξει εκεί μέσα». «Δεν έχουμε βρει πού ακριβώς είναι η καταβόθρα. Πιθανόν στο μέσο του δρόμου… Μας είχαν πει ότι η καταβόθρα ήταν εκεί που σκάβαμε εμείς. Εκεί δεν βρήκαμε».

Το αντιπλημμυρικό έργο το εκτελεί η εταιρία Fertilis με ποσό σύμβασης 285.000 ευρώ. Για την ανάθεση του έργου αυτού, είχε ακολουθηθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου η διαδικασία της προσφυγής στο άρθρο 32 παρ.2γ. (περιπτώσεις κατεπείγουσας ανάγκης λόγω απρόβλεπτων γεγονότων…).

Στην ίδια περιοχή, το άρθρο 32 παρ. 2γ «επιστρατεύτηκε» και για άλλα δύο έργα: για την «κατασκευή διαπλάτυνσης με λωρίδα επιβράνδυσης για ασφαλή πρόσβαση σε παράπλευρο δρόμο επί της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας» με κόστος σύμβασης 234.000 ευρώ, και για τις «άμεσες εργασίες προστασίας και διευθέτησης υδάτων στο τμήμα της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας από κόμβο Εγνατίας έως κόμβο Νεοκαισάρειας», με κόστος σύμβασης 313.000 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ
Janardi
Και για την πλημμύρα, τότε που είχε βυθιστεί η διασταύρωση της Εγνατίας, μας έλεγαν ότι έφταιγε η μεγάλη ποσότητα βροχής. Η εταιρία, δηλαδή οι υπεύθυνοι μηχανικοί της κατά το στάδιο της κατασκευής και όσοι πιστοποίησαν το έργο, δεν είχαν ευθύνη; Για τις κλεισμένες καταβόθρες ποιος φταίει;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3