Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Είναι ζήτημα ανθρωπιάς…

Εικόνα του άρθρου Είναι ζήτημα ανθρωπιάς…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/07/2021, 23:46
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Η ανθρωπιά επιβάλλεται να υπερτερεί της αυστηρότητας των νομικών και πολιτικών ενεργειών»: Αυτή η πρόταση είναι η ουσία της ανοιχτής επιστολής της διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, που ζητά να δοθεί άσυλο σε μια οικογένεια από το Βόρειο Ιράκ.

Πρόκειται για μια οικογένεια πολυμελή –γονείς και 5 ανήλικοι από 1 έως 15 ετών-, κουρδικής καταγωγής. Όπως σημειώνεται στην επιστολή, οι αρμόδιες αρχές έκριναν ότι δεν πρέπει να γίνει χορήγηση ασύλου και άρα η οικογένεια πρέπει να εγκαταλείψει το διαμέρισμα στο οποίο διαμένει στα Γιάννενα (μέσω του προγράμματος Estia) μέχρι τέλη Ιουλίου και να επιστρέψει άμεσα στο Βόρειο Ιράκ, στην Ντόχουκ. Επί δυόμισι χρόνια, η οικογένεια αυτή ζει στην Ελλάδα, αποκτώντας μια ζωή. Ο πατέρας εργάζεται ως εργάτης σε οικοδομές και τα παιδιά έχουν ενταχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (όσα από αυτά είναι σε μαθητική ηλικία).

Ένα δε από πέντε ανήλικα μέλη της οικογένειας, έχει αυτισμό. Το παιδί αυτό πηγαίνει στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, στο Κάστρο -γι' αυτό και η παρέμβαση των εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των εκπαιδευτικών, ένας από τους λόγους που η οικογένεια αποφάσισε να φύγει από τον τόπο της, πέραν της εκρηκτικής κατάστασης μεταξύ Τουρκίας και του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν, ήταν η αναπηρία του παιδιού τους.  

«Όταν ο Ζ. πρωτοήρθε στο σχολείο, είδαμε ένα φοβισμένο παιδί που τρόμαζε ακόμη και με τα πουλιά που πετούσαν στην αυλή του σχολείου. Χάρη στο εξατομικευμένο-δομημένο πρόγραμμα που εφάρμοσε το σχολείο και στη συνολική υποστήριξη που παρείχε στον ίδιο και την οικογένειά του, ο μαθητής έκανε άλματα ως προς την εκπαίδευση και την κοινωνικοποίησή του. Σήμερα είναι ένα χαρούμενο παιδί που μιλάει και συνεννοείται στα ελληνικά, ενώ ο ένας αδελφός του φοιτά στο συστεγαζόμενο διαπολιτισμικό σχολείο» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί στην ανοιχτή τους επιστολή.

Παράλληλα, επισημαίνουν ότι είχαν άριστη συνεργασία με τους γονείς του παιδιού «καθώς πρόκειται για ευγενικούς, προσιτούς, χαμογελαστούς ανθρώπους, με μεγάλο ενδιαφέρον για την ανατροφή και τη μόρφωση των παιδιών τους, με εκτίμηση στη χώρα που τους φιλοξενεί σήμερα».

Η μη χορήγηση ασύλου και η επιστροφή της οικογένειας στο Βόρειο Ιράκ, «θα σημάνει το τέλος της θετικής πορείας που έχει σημειώσει ο μαθητής μας και θα τον σημαδέψει ανεπανόρθωτα σε όλη του ζωή».

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να εκτιμηθεί από την πολιτεία η ιδιαίτερη αυτή κατάσταση και να δοθεί άσυλο στην οικογένεια, όπως και να συνταχθούν με το αίτημα αυτό φορείς όπως ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, η ΕΛΜΕ κ.λπ. Παράλληλα, θέτουν ένα γενικότερο ζήτημα επανεκτίμησης των κριτηρίων χορήγησης ασύλου ιδίως όταν πρόκειται για παιδιά με αναπηρία. Όπως αναφέρεται στην ανοιχτή επιστολή, υπάρχει κι άλλη οικογένεια ίδιας καταγωγής, μέλος της οποίας έχει τετραπληγία και πηγαίνει στο Δημοτικό Σχολείο Σωματικά Αναπήρων Παίδων Ιωαννίνων. 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back