Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς αυξάνονται οι υποθέσεις μεταβίβασης τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία των καταναλωτών.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, έξι χρόνια μετά, νεαρός ηλικιακά καταναλωτής ανακάλυψε χρέη που είχαν μεταβιβαστεί σε αυτόν μετά την απώλεια του γονέα του.
Με την υποστήριξη και την καθοδήγηση της ΕΕΚΕ αναζητήθηκαν συστηματικά ενδεχόμενα χρέη σε άλλα τραπεζικά ιδρύματα με σκοπό τη ρύθμισή τους, αναζήτηση κατά την οποία αποκαλύφθηκαν ακόμα τέσσερις δανειακές υποχρεώσεις από τις οποίες η ΕΕΚΕ κατάφερε τη διαγραφή ποσού ύψους 5.953,00 €.
Η ΕΕΚΕ υπενθυμίζει στους καταναλωτές πως μετά τον θάνατο του κληρονομούμενου και εντός προθεσμίας τεσσάρων μηνών (οπότε μετά επέρχεται η σιωπηρή αποδοχή της κληρονομιάς), ο κληρονόμος πρέπει να ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση του θανόντος και ιδίως να διαπιστώσει αν υπάρχουν οφειλές σε Δημόσιο, ΕΦΚΑ, πιστωτικά ιδρύματα (δάνεια κ.λπ.). Κι αυτό γιατί, σε περίπτωση αποδοχής κληρονομιάς, θα ευθύνεται για τα χρέη του κληρονομούμενου και με την προσωπική του περιουσία.
Αν παρά ταύτα, δεν είναι εφικτός ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης, είναι σκόπιμο να γίνεται αποδοχή κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής. Αυτή η δήλωση γίνεται στο Ειρηνοδικείο εντός της προθεσμίας αποποίησης και αποτέλεσμα έχει τον περιορισμό της ευθύνης του για τα χρέη της κληρονομιάς μέχρι το ενεργητικό της, δηλαδή μέχρι τη συνολική αξία της κληρονομίας και όχι και με την προσωπική του περιουσία.
Ακολουθεί (με απόφαση του Ειρηνοδίκη) η απογραφή της κληρονομιάς η οποία ενσωματώνεται σε έκθεση και αποτελεί επίσημο συμβολαιογραφικό έγγραφο. Ο κληρονόμος, λοιπόν, που αποδέχθηκε την κληρονομία με το ευεργέτημα της απογραφής, δεν απαλλάσσεται από την ευθύνη του για τα χρέη της κληρονομίας, αλλά εξακολουθεί να ευθύνεται για αυτά, έως το ενεργητικό της κληρονομίας, χωρίς δηλαδή να ευθύνεται και με την ατομική του περιουσία. Οι πιστωτές δε, μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο από την απογραφείσα περιουσία.
H ΕΕΚΕ παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα.
Τέλος, καλεί τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας: On line φόρμα υποβολής αιτήματος: https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/, e-mail: info@eeke.gr, Τηλέφωνο: 210-8817730, Web: www.eeke.gr, fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/