Οι οδηγοί θα μπορούν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα (EV) στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η οδηγία έχει ως στόχο να θέσει την Ευρώπη σε τροχιά για την επίτευξη ενός κτιριακού αποθέματος πλήρως απαλλαγμένου από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050, καθορίζοντας φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια.
Μεταξύ αυτών είναι κυρίως οι διατάξεις για τη βιώσιμη κινητικότητα. Όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υφιστάμενα κτίρια που υποβάλλονται σε σημαντική ανακαίνιση, πρέπει πλέον να εγκαθιστούν προ-καλωδίωση για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό καλύπτει όλα τα βήματα που απαιτούνται για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της μετάδοσης δεδομένων, των καλωδίων, των διαδρομών των καλωδίων και, όπου είναι απαραίτητο, των μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας.
Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα μη οικιστικά κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προ-καλώδιο για τουλάχιστον τις μισές από όλες τις θέσεις.
Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια γραφείων που διαθέτουν περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης πρέπει να εγκαταστήσουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε δύο θέσεις στάθμευσης.
Η οδηγία θέτει επίσης στόχο για τα υφιστάμενα μη οικιστικά κτίρια με περισσότερες από 20 θέσεις στάθμευσης να διαθέτουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης ανά 10 θέσεις έως την 1η Ιανουαρίου 2027 και προ-καλωδίωση για το 50% των θέσεων.
Τέλος, τα κτίρια που ανήκουν ή καταλαμβάνονται από δημόσιους φορείς πρέπει να διαθέτουν προ-καλωδίωση για τουλάχιστον τις μισές θέσεις στάθμευσης μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2033.