Την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035 ενέκριναν οι πρεσβευτές των «27» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά την άρση του βέτο από τη Γερμανία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της σουηδικής προεδρίας της ΕΕ, αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσουν να παράγονται αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, αφού το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα οχήματα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2.
Το κείμενο αναμένεται να εγκριθεί αύριο στη σύνοδο των υπουργών Ενέργειας, διευκρίνισε η προεδρία.
Στις αρχές Μαρτίου, η Γερμανία μπλόκαρε τη ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.
Για να δικαιολογήσει τη στροφή, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.
Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν το Σάββατο την επίτευξη συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού του σχεδίου της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.
«Φτάσαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία σχετικά με τη χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος, Φρανς Τίμερμανς, στο Twitter.
«Στο εξής, θα εργαστούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.