Oikonomou pisoi
ΕΛΛΑΔΑ

ΕΕ: Δεύτεροι (από το τέλος) στις μεταφορές

Εικόνα του άρθρου ΕΕ: Δεύτεροι (από το τέλος) στις μεταφορές
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/10/2016, 20:19
ΕΛΛΑΔΑ

Αποθαρρυντικά είναι, αν μη τι άλλο, τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το επίπεδο των μεταφορών στην Ελλάδα, αφού κατατάσσεται στην προτελευταία θέση (μαζί με την Ουγγαρία) μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. στον ετήσιο πίνακα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις επιδόσεις σε 30 κατηγορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των μεταφορών. 

Εμφανιζόμαστε με καλές επιδόσεις στα έργα, σπαταλάμε πολλές ώρες ως οδηγοί στους δρόμους και είμαστε, παρά τη σημαντική βελτίωση των τελευταίων ετών, προβληματικοί στα τροχαία ατυχήματα,.

Στον «Πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές» του 2016, συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών μελών σε 30 κατηγορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των μεταφορών. 

Ο στόχος του Πίνακα αποτελεσμάτων είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη στον προσδιορισμό πεδίων όπου απαιτούνται κατά προτεραιότητα επενδύσεις και δράση. Δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ εμβαθύνει περαιτέρω την εσωτερική αγορά μεταφορών και προωθεί τη μετάβαση προς κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές, δύο προτεραιότητες της Επιτροπής Γιούνκερ.

Ειδικότερα στο ενημερωτικό δελτίο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφονται οι επιδόσεις της χώρας σε τέσσερις τομείς και συγκεκριμένα στην: 

Εσωτερική αγορά: Στην Ελλάδα, η αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών είναι μονοπώλιο, τόσο για τις μεταφορές εμπορευμάτων όσο και επιβατών. Ο αριθμός των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων για εικαζόμενες παραβιάσεις του δικαίου της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών ήταν σχετικά χαμηλός στα τέλη του Ιουλίου 2016. Η Ελλάδα έχει μεταφέρει το 98% των οδηγιών της ΕΕ σχετικά με τις μεταφορές στο εθνικό της δίκαιο.

Επενδύσεις και υποδομές: Η Ελλάδα παρουσιάζει καλές επιδόσεις όσον αφορά την ολοκλήρωση του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ, καθώς έχει ολοκληρωθεί το 76% του κεντρικού οδικού δικτύου και το 80% του συμβατικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το δίκτυο τραίνων υψηλής ταχύτητας παραμένει στο 55% της ολοκλήρωσής του. Όσον αφορά την ποιότητα των μεταφορικών υποδομών, τα αεροδρόμια και το οδικό δίκτυο κατατάσσονται κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ. Αντίθετα, τα ελληνικά λιμάνια και ειδικότερα η σιδηροδρομική υποδομή έχουν σχετικά χαμηλή βαθμολογία. Η έγκαιρη παράδοση των αποστολών βρίσκεται κάτω του μέσου όρου.

Ενεργειακή απόδοση και καινοτομία: Οι οδηγοί στην Ελλάδα σπαταλούν πολύ χρόνο εξ αιτίας της συμφόρησης στους δρόμους, γεγονός που τοποθετεί την Ελλάδα δεύτερη από το τέλος σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ. Ο αριθμός των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ μικρός. Τόσο το μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στα καύσιμα για μεταφορές όσο και το ποσοστό των καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα είναι επίσης χαμηλά, αλλά παρουσιάζουν αύξηση σε σύγκριση με την τελευταία περίοδο αναφοράς.

Άνθρωποι: Οι επιδόσεις της Ελλάδας στον τομέα της οδικής ασφάλειας έχουν βελτιωθεί εντυπωσιακά από το 2010. Ωστόσο, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι σχετικά υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ: 74 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην ΕΕ (16% σε σύγκριση με μέσο όρο 22%). Ο βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών όσον αφορά τις μεταφορές είναι κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ για όλα τα μέσα μεταφοράς, παρουσιάζοντας γενικότερα θετική τάση.

Στους πίνακες αποτελεσμάτων που προέκυψαν, επισημαίνονται με πράσινο χρώμα οι 5 χώρες που βρίσκονται στην κορυφή και με κόκκινο οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη κατάταξη. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε χώρα στην κορυφή και πόσο συχνά στο τέλος της κατάταξης. Η συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με αφαίρεση των αρνητικών βαθμών από τους θετικούς:

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back