Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130ps

Εικόνα του άρθρου Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130ps
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/11/2022, 14:09
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η 6η γενιά του Opel Astra ανατρέπει τα μέχρι τώρα δεδομένα που γνωρίζαμε για το μοντέλο. Βρίσκεται σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι αντίπαλοι του έχουν κρυμμένα πολλά χαρτιά στο μανίκι τους.

Το νέο Astra ουσιαστικά εδραιώνει την εταιρεία στην κατηγορία, προσφέροντας νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και επιδόσεις που το κάνουν να ξεχωρίζει από κάθε άποψη. 


Εξωτερικό

Στο εμπρός μέρος συναντάμε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας (δεν είναι SUV) το Opel Vizor που αποτελεί το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας το οποίο έχει διακριτικά ανοίγματα σαν γρίλιες εκατέρωθεν του σήματος της εταιρίας, καθώς και χαρακτηριστικά φώτα ημέρας. 

Ο προφυλακτήρας έγινε περισσότερο σπορ, ενώ τα φώτα ομίχλης μπήκαν μέσα στο χώρο των αεραγωγών προσφέροντας περισσότερο πλάτος. Στο πλάι το καπό έγινε μεγαλύτερο και όλη καμπίνα μετατοπίστηκε προς τα πίσω δίνοντας την αίσθηση του μεγαλύτερου σε διαστάσεις μοντέλου, χωρίς αυτές να έχουν διαφοροποιηθεί. 

Το μικρομεσαίο χάτσμπακ της Opel αγγίζει σε μήκος τα 4,37 μέτρα, το πλάτος φθάνει τα 1,86 μέτρα, το ύψος βρίσκεται στα 1,47 μέτρα, με το μεταξόνιο να είναι 2,67 μέτρα. Διαστάσεις που στην πράξη δίνουν μεγάλους χώρους στην καμπίνα των επιβατών προς όφελος αυτών που την χρησιμοποιούν. Τα 422 λίτρα του χώρου των αποσκευών ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Οι έντονες ακμές στο κάτω μέρος του προσδίδουν δυναμισμό, ενώ έχουν φουσκώσει τα φτερά. Στο πίσω μέρος το νέο Astra έχει ανανεωθεί. Ξεχωρίζουν τα φωτιστικά φώτα σε σχήμα φτερού, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία με τα εμπρός φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχει μικρό κάθετο τρίτο στοπ στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών.


Εσωτερικό

Σημαντική αλλαγή υπήρξε και στο εσωτερικό. Υπάρχει η εξελιγμένη εκδοχή του ταμπλό Pure Panel της Opel που αποτελεί και αυτή νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, με τις οθόνες να ξεχωρίζουν οπτικά και να βρίσκονται στραμμένες προς τον οδηγό. 

Οι δύο υψηλής ευκρίνειας ψηφιακές οθόνες, πίσω από ενιαίο κρύσταλλο προσδίδουν χαρακτηριστικά που αναζητούνται κυρίως από νεαρά άτομα. Τα πλαστικά είναι μαλακά, με καλή συναρμογή και προσφέρουν μία σημαντικά αναβαθμισμένη αίσθηση από την καμπίνα. Η επένδυση των καθισμάτων είναι κορυφαία και αναβαθμίζει το γενικό σύνολο του αυτοκινήτου. 

Στο ταμπλό θα συναντήσουμε δύο αεραγωγούς με τις ρυθμίσεις να γίνονται από δύο μοχλούς. Η αισθητική του flat bottom τιμονιού προδιαθέτει τον οδηγό για σπορ οδήγηση.


Κινητήρες

Η ψυχή του μοντέλου είναι ο βενζινοκινητήρας 1.200 κ. εκ. που αποδίδει 130 ίππους και διαθέτει 230 Nm ροπής. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και η συνεργασία με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι υποδειγματική. Τα 9,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 210 χλμ./ώρα δείχνουν τις σπορ διαθέσεις του μοντέλου. 

Η μέση κατανάλωση στα 600 περίπου χιλιόμετρα που το οδηγήσαμε κυμάνθηκε κοντά στα 6,5 λίτρα/100χλμ. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είχαμε στη διάθεσή μας τρία προγράμματα οδήγησης. Eco, Normal και Κανονική, όπου το καθένα προσφέρει τις επιδόσεις για τις οποίες προγραμματίστηκε.


Στο δρόμο

Μας άρεσε η οδηγικοκεντρική οδήγηση. Εντύπωση προκαλεί το καλοφτιαγμένο τιμόνι που κόβει όπου θέλει ο οδηγός. Οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες για να προσφέρουν πολυτέλεια. Εμπρός το Astra διαθέτει γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Αυτές προσφέρουν στις στροφές απόλυτη ασφάλεια, ενώ το αμάξωμα δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις. Παρέχει κατά 14% περισσότερο στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Πολύ καλά είναι και τα επίπεδα ηχομόνωσης, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.

Από την άλλη δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα όταν κληθήκαμε να οδηγήσουμε εντός πόλης. Σβέλτο και με καλή αίσθηση των διαστάσεων, διαπιστώσαμε ότι προσφέρει χαρούμενη οδήγηση, ακόμη και σε συνθήκες έντονης κίνησης. Ο κινητήρας είναι ικανοποιητικός, ελαστικός και συνεργάζεται πολύ καλά με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Είναι ένα αυτοκίνητο που κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό. Διαθέτει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα. Η τιμή κτήσης αποτελεί για αρκετούς ένα βασικό μειονέκτημα, καθώς η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 29.300 ευρώ για την έκδοση με τον 1.2 Turbo και τους 130 ίππους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Κυριάκος Παρασίδης



ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back