Oikonomou pisoi Solarhub πίσω
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Δοκιμή: Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid

Εικόνα του άρθρου Δοκιμή: Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/05/2022, 22:37
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Jeep Wrangler έγινε πιο ισχυρό, πιο αποδοτικό και περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον. Αν και στο πρώτο άκουσμα για εξηλεκτρισμό δημιουργούνται κάποιες επιφυλάξεις για τον χαρακτήρα του, αυτές εξαφανίζονται αμέσως μόλις ο οδηγός καθίσει πίσω από το τιμόνι και διαπιστώσει ότι έγινε πολύ καλύτερο, πιο ποιοτικό και γρήγορο, διατηρώντας παράλληλα όλα τα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά του.

Διαθέτει στο ακέραιο τα μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες. Υπάρχει, μάλιστα, η δυνατότητα αφαίρεσης ή αναδίπλωσης των τμημάτων του αμαξώματος. Διατηρεί, επίσης, τις έννοιες της απόλυτης ελευθερίας και της δυνατότητας για εξόρμηση σε κάθε είδος δρόμο. 

Η εικόνα του Wrangler παρέμεινε ίδια, με την χαρακτηριστική μάσκα να δείχνει τον χαρακτήρα του και να το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο, ενώ διακρίνονται τα στρόγγυλα φανάρια, οι μεγάλες τετράγωνες επιφάνειες, ο μεγάλος προφυλακτήρας και οι εξωτερικοί μεντεσέδες


Κινητήρες

Καρδιά του Wrangler 4xe είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 400V και συνεργάζονται με έναν αποδοτικό τούρμπο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται άριστα με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων TorqueFlite.

Η ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων προσφέρει βέλτιστη αρχιτεκτονική, με συνολική ιπποδύναμη 380 ίππων και συνολική ροπή 637Nm, οι οποίοι αποδίδονται με απόλυτα ομαλό τρόπο διασφαλίζοντας ευκολία στην οδήγηση και υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου. 

Ο τούρμπο βενζινοκινητήρας ανήκει στην οικογένεια Global Medium Engine του ομίλου Stellantis και ξεχωρίζει για την υψηλή του τεχνολογία. 

Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, στροβυλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας Twin Scroll, ο οποίος είναι απ' ευθείας τοποθετημένος στην κυλινδοκεφαλή, ενώ το σύνολο διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το Turbo και την εισαγωγή αέρα. O οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.

Τα σχεδόν πέντε μέτρα του αμαξώματος (4,88μΧ1,89μΧ1,83μ) και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (24,2 εκατοστά) δημιουργούν ένα άκρως εντυπωσιακό σύνολο. Η είσοδος στο αυτοκίνητο γίνεται μέσω ενός σκαλοπατιού. Η γωνία προσέγγισης είναι 35,8 μοίρες, η γωνία διαφυγής 30,8 μοίρες και ράμπας 20,2 μοίρες. Το μοντέλο μπορεί να περάσει υδάτινο κόλλημα 76 εκατοστών. Χαρακτηριστικά που δείχνουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του.

Εσωτερικό

Ο οδηγός με το που θα καθίσει μέσα αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του μοντέλου. Τα μηνύματα από το σαλόνι εκπέμπουν τη φιλοσοφία του. Καταλαβαίνει αμέσως ότι πρόκειται για ένα εξελιγμένο και εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο, με πολύ συγκεκριμένο χαρακτήρα. 

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 8,4 ιντσών, η οποία παρέχει όλη την πληροφόρηση για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Ο πίνακας των οργάνων συνδυάζει την αναλογικότητα με τη ψηφιακή εποχή και δείχνει όλες τις κλασσικές ενδείξεις, ενώ παράλληλα δίνει πληροφορίες για την ενέργεια της μπαταρίας, τη κατανάλωση και την αυτονομία. Διαθέσιμο είναι και ένα πολύ καλό ηχοσύστημα της Alpine με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer των 552W, που προσφέρει τέλεια ακουστική.

Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους πολύ μεγάλο χώρο. Ο αποθηκευτικός χώρος του μοντέλου είναι 533 λίτρα, που φθάνουν τα 1.910 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. 


Προγράμματα οδήγησης

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα. Hybrid, όπου σύστημα εντελώς αυτόματα συνδυάζει τη ροπή που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας και οι δύο ηλεκτροκινητήρες, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου. Electric, όπου το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με μηδενικούς ρύπους και σχεδόν μηδενικό θόρυβο και eSave με το σύστημα διαχείρισης διατηρεί ή αυξάνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μέσω του θερμικού κινητήρα, έτσι ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να είναι διαθέσιμη για τις αστικές μετακινήσεις ή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση εκτός δρόμου.

Το μοντέλο έχει θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων, όμως στην πράξη βρίσκεται κοντά στα 40 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης ήταν 11,4 λτ/100χλμ. Όταν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια η μέση κατανάλωση κυμαίνεται 3,5-4λτ/100χλμ. 

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το μοντέλο προσφέρει στον οδηγό μοναδική αίσθηση οδήγησης τόσο εντός και εκτός δρόμου. Είναι ένα αυτοκίνητο που πάει παντού, ακόμη και αν φοράει ασφάλτινα ελαστικά. Η οδήγηση είναι απόλαυση. Τιμόνι, ανάρτηση και κιβώτιο είναι σαφώς αναβαθμισμένα και ανεβάζουν την ποιότητα κύλισης. 

Η υψηλή θέση οδήγησης επιτρέπει τον οδηγό να έχει καλή περιφερειακή οπτική. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ως ένα βαθμό αναμενόμενος και δεν γίνεται σημαντικά ενοχλητικός. Αποτελεί ένα γνήσιο Jeep, που μπορεί να πάει σε διαδρομές που τα άλλα αυτοκίνητα δεν πηγαίνουν.

Το Wrangler 4xe της δοκιμής μας στοιχίζει 79.150 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 77.900 ευρώ. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το Wrangler 4xe είναι διαθέσιμα με 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Κυριάκος Παρασίδης

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back