Η Βρετανία δήλωσε ότι θα θέσει την TransPennine Express υπό προσωρινό κυβερνητικό έλεγχο μετά τη λήξη της σύμβασής της για τη λειτουργία των τρένων στη βόρεια Αγγλία και τη Σκωτία, επικαλούμενη μήνες διαταραχών και τακτικών ακυρώσεων σε όλο το δίκτυο.
Σύμφωνα με το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών η απόφαση πάρθηκε μετά από μήνες διαταραχών και τακτικών ακυρώσεων σε όλο το δίκτυο της Transpennine Express, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση της εμπιστοσύνης των επιβατών που βασίζονται στα τρένα για να πάνε στη δουλειά τους, να επισκεφθούν συγγενείς και φίλους και να συνεχίσουν την καθημερινή τους ζωή.
Η απόφαση, η οποία έρχεται μετά από μια παρόμοια κίνηση ανάληψης του ελέγχου του σιδηροδρομικού συμβολαίου Southeastern της Go-Ahead Group το 2021, είναι το τελευταίο πρόβλημα που ταλανίζει το μοντέλο ιδιωτικοποιήσεων της Βρετανίας στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Η ASLEF, η οποία μαζί με άλλα σιδηροδρομικά συνδικάτα έχει πραγματοποιήσει αρκετούς γύρους απεργιών τον τελευταίο χρόνο με αίτημα υψηλότερους μισθούς, δήλωσε ότι ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ «έκανε το σωστό» ακυρώνοντας τη σύμβαση. Ωστόσο, το συνδικάτο δήλωσε απογοητευμένο που κατηγορεί την ASLEF και όχι τη διοίκηση της εταιρείας για τα προβλήματά της.
Η FirstGroup δήλωσε απογοητευμένη που η σύμβαση δεν παρατάθηκε, δεδομένης της «επένδυσης και των βελτιώσεων που έχουμε κάνει στην υπηρεσία όλα αυτά τα χρόνια».
Η κυβέρνηση αναγνώρισε ότι έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις τους τελευταίους μήνες, αλλά δήλωσε ότι οι σχέσεις μεταξύ του φορέα, του προσωπικού, των συνδικάτων και των επιβατών πρέπει να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης.
Με πληροφορίες από Reuters, The Guardian, GOV.UK