Η έλλειψη δεδομένων σχετικά με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τους ασφαλιστές που αναγκάζονται να διαλύσουν τα EV μετά από ήπια ατυχήματα, υπονομεύοντας ενδεχομένως την υιοθέτηση των EV, δήλωσε την Τετάρτη η Thatcham Research.
Η βρετανική εταιρεία ανάλυσης κινδύνου αυτοκινήτων ανέφερε μια «ανησυχητική έλλειψη προσιτών ή διαθέσιμων λύσεων επισκευής και διάγνωσης μετά το ατύχημα» σε μια έκθεση με τίτλο «Impact of BEV Adoption on the Repair and Insurance Sectors» που χρηματοδότησε ο οργανισμός καινοτομίας Innovate UK της βρετανικής κυβέρνησης για να εξετάσει τις διαφορές μεταξύ των EVs και των μοντέλων με ορυκτά καύσιμα.
Οι ασφαλιστές έχουν παραπονεθεί ότι πολλά EVs δεν έχουν τρόπο να επισκευάσουν ή να αξιολογήσουν ακόμη και ελαφρώς κατεστραμμένες μπαταρίες μετά από ατυχήματα, αναγκάζοντάς τους να διαγράψουν αυτοκίνητα με ελάχιστα χιλιόμετρα -γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερα ασφάλιστρα και περιορίζει τα κέρδη από την ηλεκτροκίνηση.
Οι μπαταρίες μπορεί να αποτελούν το 50% του κόστους ενός EV και η Thatcham διαπίστωσε ότι μια μπαταρία αντικατάστασης μπορεί να κοστίσει περισσότερο από το μεταχειρισμένο όχημα μετά από μόλις ένα χρόνο, καθιστώντας την αντικατάστασή τους ασύμφορη.
Ο Adrian Watson, επικεφαλής της έρευνας της Thatcham, δήλωσε ότι σε έναν ιδανικό κόσμο οι ασφαλιστές θα μπορούσαν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με το αν θα επισκευάσουν τα EV ή θα τα διαγράψουν με βάση την πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με την κατάσταση της υγείας τους μετά από ένα ατύχημα.
«Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή», δήλωσε στο Reuters. «Τα διαγνωστικά που διαθέτουμε δεν σας επιτρέπουν να γνωρίζετε πραγματικά ποια είναι η κατάσταση της μπαταρίας».
Σε δήλωσή του ο Mike Hawes, διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού βιομηχανικού ομίλου Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «επιθυμεί να συνεργαστεί με τους ασφαλιστές για να κατανοήσει τις προκλήσεις τους και να διασφαλίσει ότι τα οχήματα που εμπλέκονται σε ατύχημα αξιολογούνται σωστά -αντί να διαγράφονται εξ ορισμού- και ότι η πλειονότητα επισκευάζεται και επιστρέφει με ασφάλεια στους δρόμους».
Μόνο περίπου το 1,65% των αυτοκινήτων στους δρόμους της Βρετανίας είναι ηλεκτρικά, αλλά η Thatcham δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις που σχετίζονται με τα EV είναι ήδη κατά 25,5% ακριβότερες από ό,τι για τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα και χρειάζονται 14% περισσότερο χρόνο για την επισκευή τους.
Λόγω του πιθανού κινδύνου πυρκαγιάς, τα κατεστραμμένα EV που περιμένουν επισκευή πρέπει να αποθηκεύονται σε εξωτερικό χώρο σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρων από άλλα αντικείμενα.
Μια εξωτερική εγκατάσταση για 100 αυτοκίνητα συμβατικών καυσίμων σήμερα θα είχε χώρο για την ασφαλή στέγαση μόλις δύο EV, δήλωσε η Thatcham.
Με πληροφορίες από Reuters