Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 4-12-2020, 08:52
ΒΟΥΛΗ ΗΠΕΙΡΟΣ

Πολλούς… δυτικούς δρόμους είχε η συζήτηση στη Βουλή, με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή να δεσμεύεται ότι μέχρι το 2023 η σύνδεση του Ακτίου με το «δυτικό άξονα βορρά-νότου» θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως η σύμβαση του έργου είναι συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Η έκπτωση είναι 39,63% και το έργο θα κοστίσει 91 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η σύμβαση ολοκλήρωσής του έχει διάρκεια 30 μηνών. Με την συμπλήρωση των 15 μηνών, υπάρχει πρόβλεψη να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 18 χιλιόμετρα του οδικού άξονα που θα παρακάμπτουν την πόλη της Αμφιλοχίας, καθώς και να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις ασφαλείας στο πιο επικίνδυνο τμήμα του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Με άλλα λόγια, «βάζουμε σε τροχιά την υλοποίηση του Ακτίου - Αμβρακία», «ταυτόχρονα ξεπερνάμε τον κίνδυνο της δημοσιονομικής διόρθωσης από την Ε.Ε. δηλαδή να χαθούνε οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις» και «κάνουμε πραγματικότητα ένα πολύπαθο έργο που το έχει ανάγκη η δυτική Ελλάδα, ένα έργο που σημαίνει ανάπτυξη και πολύ μεγάλη ασφάλεια στις μετακινήσεις» υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος έριξε ευθύνες στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις.

Ο τομεάρχης της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Παππάς, χαρακτήρισε αναίτια και ανεξήγητη την επίθεση του υπουργού στον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι η επιλογή των 4 εργολαβιών για το έργο είχε γίνει το 2010 από τον Γιώργο Σουφλιά, και ουσιαστικά το προβληματικό στο έργο, ήταν ότι «καμία από τις τέσσερις αυτές εργολαβίες δεν προέβλεπε σύνδεση της Ιονίας Οδού με το αεροδρόμιο, ενώ ο τίτλος του έργου ήταν ακριβώς αυτός». Εμείς είπε, παραλάβαμε ένα σταματημένο έργο το οποίο είχε πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το 2013. Το 2015 δεν είχαν συμπληρωθεί ούτε οι γεωτεχνικές μελέτες, και σήμερα συνεχίζετε τον διαγωνισμό τον οποίο εμείς είχαμε δρομολογήσει».

Ο υπουργός απάντησε στον Ν. Παππά, ότι «ο κ. Σουφλιάς ήταν ο υπουργός που ξεκίνησε τις συμβάσεις παραχώρησης. Την εποχή εκείνη πολλά έργα γίνονταν με κατατμήσεις».

Ο βουλευτής Άρτας του ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας, ζήτησε να πληροφορηθεί εάν προβλέπεται η σύμβαση προαίρεσης για το έργο σύνδεσης της απόληξης του άξονα με την Ιόνια Οδό, που δεν υπήρχε στην αρχική σύμβαση, και εάν υπάρχουν απαιτήσεις ή διεκδικήσεις από την πλευρά των προηγούμενων αναδόχων. Ο υπουργός του απάντησε ότι η προσφυγή που έχει γίνει δεν ασκεί καμία επιρροή στη διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου. «Το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Από τη στιγμή που συμβασιοποιούμε, ξεκινάει η εκτέλεση του έργου, το έργο θα γίνει και αυτός είναι ο στόχος».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Παπαναστάσης είπε ότι χωρίς καμία υπερβολή ο δρόμος αυτός αποτελεί το «σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, στον οποίο έχουν χαθεί δεκάδες ζωές τα τελευταία δυόμισι χρόνια». Υπογράμμισε ότι η αιτία που δεν έγινε ο δρόμος ήταν οι εξωπραγματικές εκπτώσεις που έδιναν οι εργολάβοι και σημείωσε ότι εάν πραγματικά υπήρχαν μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, ο δρόμος αυτός θα είχε τελειώσει. Ο υπουργός απάντησε για το θέμα των εκπτώσεων, λέγοντας ότι συμφωνεί πως αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο θέλουμε να θεραπεύσουμε, και πως είναι ανοιχτός να συζητήσει τις προτάσεις που κάνει η κυβέρνηση για να βρει τρόπο να το αντιμετωπίσει.

Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος από την πλευρά του θεώρησε… μη προτεραιότητα τον Ε65, λέγοντας ότι «κοστίζει πανάκριβα». Επίσης, διαφώνησε και με τις προστάσεις της επιτροπής Πισσαρίδη για σιδηροδρομικές συνδέσεις με λιμάνια.

 

(Πηγή: ΑΠΕ)

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
espa