Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 15-03-2021, 16:57
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Εδώ και ένα χρόνο, τα σχολεία όλης της χώρας και γενικά, ο χώρος της εκπαίδευσης, είναι σε κατάσταση… ακορντεόν.

Μέσα σε 365 μέρες έχουν εκδοθεί συνολικά 9 αποφάσεις κλεισίματος και ανοίγματος των σχολείων, χωρίς να υπολογίζονται δομές (τάξεις, σχολικές μονάδες) που έμειναν στο μεσοδιάστημα κλειστές λόγω κρουσμάτων.

Όλα ξεκίνησαν στις 10 Μαρτίου, όταν ανακοινώθηκε η αναστολή της λειτουργίας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για δύο εβδομάδες. Τελικά, άνοιξαν πρώτα τα λύκεια, από τη Γ’ τάξη, στις 11 Μαΐου.

Το μεγαλύτερο διάστημα συνεχούς λειτουργίας, ήταν αυτό από την επανέναρξη της σχολικής χρονιάς, στις 7 του περασμένου Σεπτεμβρίου.

Έκτοτε έχουν ακολουθήσει άλλα δύο «ανοιγοκλεισίματα» μέχρι το επικείμενο στις 16 Μαρτίου 2021.

Την ίδια ώρα, τα πανεπιστήμια της χώρας παραμένουν ουσιαστικά κλειστά. Τα προβλήματα είναι πολύ προφανή πλέον, τόσο στην εκπαιδευτική, όσο και στην εξεταστική διαδικασία. Εντύπωση προκαλεί δε η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προεξοφλήσει την αναστολή λειτουργίας για όλο το εξάμηνο, παρότι υποτίθεται «είμαστε στην κατηφόρα» όπως λέγεται συνήθως ή «στην τελευταία ανηφόρα» όπως λέγεται τις τελευταίες μέρες που και πάλι, τα μέτρα γίνονται πιο αυστηρά.

Εκτός από τις επαμφοτερίζουσες κατά καιρούς δηλώσεις των ειδικών για το αν τα παιδιά μεταδίδουν ή όχι τον ιό, οι οποίες μπορούν να αποδοθούν όντως στη διακύμανση των ερευνών που γίνονται παράλληλα με την πανδημία, υπάρχει και μια άλλη παράμετρος: ότι το Υπουργείο Παιδείας απέτυχε να απαντήσει πειστικά σε ανάγκες όπως η κάλυψη των αναγκών για υποδομές τηλεκπαίδευσης (τα voucher για εξοπλισμό περίμεναν μέχρι την Παρασκευή, την υπογραφή της ΚΥΑ), ενώ όλο αυτό το διάστημα η πολιτική του ηγεσία χρεώθηκε αρκετά: δυσλειτουργίες των πλατφορμών, υπερμεγέθεις μάσκες και πιο πρόσφατα, την παραίτηση της διοίκησης του ΙΤΥΕ «Διόφαντος», της διεύθυνσης που οργανώνει, συντονίζει και υλοποιεί τη διαδικασία παραγωγής και διανομής των διδακτικών βιβλίων σε όλα τα δημόσια σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Επίσης, όλο αυτό τον χρόνο, το υπουργείο αγνόησε τα αιτήματα για περισσότερες και μεγαλύτερες αίθουσες, με μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τάξη. Αρκέστηκε σε εμβαλωματικά μέτρα όπως τα ανοιχτά παράθυρα και εξιδανίκευσε την τηλεκπαίδευση που, όχι απλά δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά και αφήνει πάρα πολλά κενά όταν χρησιμοποιείται ως «φάρμακο δια πάσα νόσο».

Ένα χρονολόγιο του «εκπαιδευτικού ακορντεόν» (αναφέρονται μόνο οι κεντρικές αποφάσεις και όχι οι κατά τόπους αναστολές λόγω περιοριστικών μέτρων ή τα κλειστά σχολεία λόγω κρουσμάτων):

  • 10 Μαρτίου 2020: Κλείνουν όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα για 14 μέρες
  • 11 Μαΐου 2020: Ανοίγει η Γ’ λυκείου
  • 18 Μαΐου 2020: Ανοίγουν οι υπόλοιπες τάξεις και τα γυμνάσια
  • 1η Ιουνίου 2020: Ανοίγουν δημοτικά-νηπιαγωγεία
  • 7 Σεπτεμβρίου 2020: Ανοίγουν τα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά
  • 14 Νοεμβρίου 2020: Κλείνουν και πάλι τα σχολεία, πλην της ειδικής εκπαίδευσης
  • 11 Ιανουαρίου 2021: Ανοίγουν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία
  • 1η Φεβρουαρίου: Ανοίγουν τα Γυμνάσια και Λύκεια
  • 16 Μαρτίου: Κλείνουν ξανά όλα τα σχολεία.
200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα