Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Θα διασωθούν τα γεφύρια;

Εικόνα του άρθρου Θα διασωθούν τα γεφύρια;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 31/05/2018, 14:48
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Προτεραιότητα αποτελούν τα γεφύρια, στο πλαίσιο της διάσωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ηπείρου, για το υπουργείο Πολιτισμού, όπως αναφέρει η υπουργός Λυδία Κονιόρδου σε απάντηση που έδωσε σε σχετική αναφορά που είχε καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Μαντάς. Ωστόσο, από την απάντηση, προκύπτουν εμμέσως πλην σαφώς κάποια ζητήματα: Η μη διάθεση αρκετών πόρων από το υπουργείο Πολιτισμού για τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και το γεγονός ότι η αρμόδια υπηρεσία, η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ηπείρου, Βορείου Ιονίου και Δυτικής Μακεδονίας, έχει αρμοδιότητες σε μια πολύ μεγάλη γεωγραφική περιοχή.

Σύμφωνα με την αναλυτική απάντηση του υπουργείου, την τελευταία δεκαετία, στην περιοχή του Ζαγορίου έχουν γίνει εργασίες αποκατάστασης στο γεφύρι στη Σκάλα του Βραδέτου με χρηματοδότηση από το υπουργείο και στο δεξιό βάθρο του γεφυριού Καμπέρ Αγά στους Μηλιωτάδες σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και τον Δήμο Ζαγορίου.

Στα γεφύρια προς αποκατάσταση, περιλαμβάνονται αυτά του Κοιλαδίου και της Σβόλιανης του Δήμου Βοΐου στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, όπου οι εργασίες θα γίνουν με την οικονομική συνδρομή της τελευταίας, αλλά και τα γεφύρια Χάτσιου και Κοβάτσαινας στο Τσεπέλοβο Ζαγορίου. Όπως σημειώνει το υπουργείο, για τα δύο τελευταία γεφύρια έχουν γίνει μελέτες, ενώ τις εργασίες αποκατάστασης θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Ηπείρου.

Τα γεφύρια Χάτσιου και Κοβάτσαινας αποτέλεσαν εξάλλου το αντικείμενο αναφοράς του κ. Μαντά, με αφορμή επιστολή του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ο Τσούφλης» Τσεπελόβου και του Δήμου Ζαγορίου. Στα τέλη Απριλίου μάλιστα έγινε αυτοψία από προσωπικό της  Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα δύο γεφύρια βρίσκονται σε μέτρια κατάσταση. Και τα δύο γεφύρια, τα οποία χρονολογούνται από τις αρχές του 19ου αιώνα, παρουσιάζουν φθορές λόγω της έντονης βλάστησης, της ορμής των ποταμών και κυρίως της «γήρανσης» των δομικών  υλικών. Στο γεφύρι Χάτσιου, παρατηρήθηκε η απουσία λίθων, που ενδεχομένως προκλήθηκε από ανθρώπινη ενέργεια.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back