Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 27-06-2016, 23:09
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την προγραμματική περίοδο που μας πέρασε, δηλαδή την περίοδο ΕΣΠΑ 2007-2013, τις εντυπώσεις στο τουριστικό μάρκετινγκ τις κέρδισε η Περιφέρεια Κρήτης, η οποία κατάφερε να συμπορευτεί με τους επιχειρηματίες του τουρισμού και να «χτίσει» μια καλή εικόνα. 

Την ίδια προγραμματική περίοδο, η Περιφέρεια Ηπείρου επένδυσε 1 εκατ. ευρώ στην τουριστική προβολή της περιοχής. Η ίδια υποστηρίζει ότι υπήρξαν καλά αποτελέσματα για τον τουρισμό. Αναμφίβολα, οι διάφορες προωθητικές ενέργειες βοηθούν. Το ερώτημα πάντα σε τέτοιου άυλες δράσεις είναι αν το κόστος είναι ανάλογο του αποτελέσματος. Χειροπιαστές απαντήσεις δεν υπάρχουν. 

Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 έρχεται να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στην Περιφέρεια Ηπείρου να «πουλήσει» τον εαυτό της σε αγορές του εξωτερικού και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στην περιοχή. Το μότο της, σύμφωνα και με τον υπάρχοντα στρατηγικό της σχεδιασμό, παραμένει «Ήπειρος, για όλες τις εποχές». Η δεύτερη αυτή ευκαιρία προϋπολογίζεται στο 1,4 εκατ. ευρώ.  Ένα ποσό από αυτό, θα διατεθεί για την προβολή της πολιτιστικής διαδρομής στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου. 

Πριν λίγες μέρες, άνοιξε ο κύκλος της διαβούλευσης με τους φορείς -από δήμους και επιμελητήρια μέχρι ξενοδόχους και άλλους επαγγελματίες του τουρισμού. Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, οι φορείς θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους προκειμένου να διαμορφωθεί ο σχεδιασμός και εντέλει να γίνει η προκήρυξη του έργου της τουριστικής προβολής. «Θέλουμε η προκήρυξη να είναι έτοιμη τον Οκτώβριο» τονίζει στον «Τύπο» ο αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας και αρμόδιος για τον τουρισμό Στράτος Ιωάννου. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει ο διεθνής διαγωνισμός. Ως είθισται, τέτοιοι διαγωνισμοί κρατούν πολύ, με τις εταιρίες να «μάχονται» μέχρι τελικής πτώσης για τη διεκδίκηση του έργου.

Η εμπειρία από το προηγούμενο πρόγραμμα τουριστικής προβολής οδηγεί πάντως την Περιφέρεια Ηπείρου σε ένα «πιο ευέλικτο πρόγραμμα». «Όταν αναλάβαμε, η πρώην κρατική Περιφέρεια είχε σχεδιάσει ήδη το πρόγραμμα και, όπως είχε σχεδιαστεί, δεν υπήρχαν περιθώρια τροποποίησης του φυσικού αντικειμένου. Η ευελιξία είναι απαραίτητο στοιχείο» αναφέρει ο κ. Ιωάννου. Στο πλαίσιο της ευελιξίας, η Περιφέρεια Ηπείρου θέλει να υπάρχουν ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσης (σε περίπτωση που, λόγω πολιτικών και οικονομικών γεγονότων, υπάρξουν ανατροπές σε αναμενόμενο τουριστικό ρεύμα) όπως και προβλέψεις για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από τη λειτουργία της Ιόνιας οδού. 

Τι άλλο θα περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα; Τα γνωστά: έντυπα, συμμετοχή σε εκθέσεις, προώθηση θεματικού τουρισμού κ.λπ. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί όμως στην προβολή μέσω ίντερνετ και πιο συγκεκριμένα των social media.
Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι και ο ΕΟΤ αποφάσισε να αξιοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του ίντερνετ. Όπως αποφασίστηκε πρόσφατα, ο ΕΟΤ θα προχωρήσει σε διαφημιστικές ενέργειες μέσω του διεθνούς δικτύου Yahoo.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus