ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα «αδιέξοδα» της οδού Νιάρχου

Εικόνα του άρθρου Τα «αδιέξοδα» της οδού Νιάρχου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/06/2017, 15:59
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το έργο της ανακατασκευής της οδού Νιάρχου, με προϋπολογισμό 25 εκατ. ευρώ, έρχεται να φέρει σε δύσκολη θέση τόσο τον δήμο Ιωαννιτών όσο και την Περιφέρεια Ηπείρου. Καταρχήν, όλοι οι φορείς, τα θεσμικά όργανα και οι παρατάξεις συμφωνούν σε κάτι: Ότι η οδός Νιάρχου πρέπει να ανακατασκευαστεί. Το μεγάλο «αγκάθι» είναι το μέγεθος της παρέμβασης.

Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει σχεδιάσει έναν αυτοκινητόδρομο κλειστού τύπου, μήκους 4,5 χλμ., με τέσσερις ισόπεδους κόμβους και έναν ανισόπεδο κόμβο και με παράλληλο οδικό δίκτυο.  Αν και ο σχεδιασμός έχει γίνει εδώ και χρόνια και οι σχετικές αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις έχουν προχωρήσει, οι επιπτώσεις της μελλοντικής αυτής παρέμβασης σε όλη την επίμαχη περιοχή άρχισαν να γίνονται αντιληπτές μόλις τώρα. Επιχειρηματίες και κάτοικοι αντιδρούν έντονα υποστηρίζοντας ότι η παρέμβαση θα έρθει να «εξαφανίσει» μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργική σύνδεση των Σεισμοπλήκτων και του Κάτω Νεοχωρόπουλου με την πόλη. Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης τις προηγούμενες μέρες επιχείρησε να υποβαθμίσει τις αντιδράσεις, λέγοντας μόνο ότι «όλα θα λυθούν».

Ωστόσο, η υπόθεση δεν είναι τόσο εύκολη, όπως διαφάνηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων, όπου επιχειρηματίες και κάτοικοι έδωσαν το παρών για να καταθέσουν τα υπομνήματά τους. Εκ μέρους τους, μίλησε ο δικηγόρος Γιάννης Καραπάνος, ο οποίος παρουσίασε τα επιχειρήματα αλλά και μια εναλλακτική λύση ενός δρόμου πλάτους 22 μέτρων (με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, όπως και πεζοδρόμια) και με πρόσβαση στις παρόδιες κατοικίες και επιχειρήσεις. Ο κ. Καραπάνος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι η οδός Νιάρχου έχει σχεδιαστεί ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, την ώρα που μέρος του βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης. 

Το δημοτικό συμβούλιο της πόλης άκουσε προσεκτικά τους προβληματισμούς των επιχειρηματιών και των κατοίκων, με τον δήμαρχο Ιωαννίνων Θωμά Μπέγκα να χαρακτηρίζει το έργο «φαραωνικό». Οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης ανέφεραν επί της ουσίας ότι δεν μπορούν να πάρουν κάποια θέση αν δεν δουν τη μελέτη. Ο Νίκος Γκόντας της παράταξης «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία» χαρακτήρισε πάντως τα επιχειρήματα των επιχειρηματιών και των κατοίκων «λογικά» σε πρώτη φάση. Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε τελικά ότι το θέμα πρέπει να συζητηθεί άμεσα σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, εφόσον προηγηθεί η κατάθεση του πλήρους φακέλου της μελέτης. Η δημοτική αρχή, πάντως, δέχτηκε αρκετή κριτική για το γεγονός ότι θα έπρεπε να έχει ήδη στα χέρια της τη μελέτη, όπως είχε δεσμευτεί προ μηνών. Ο κ. Μπέγκας επέρριψε τις ευθύνες στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία, όπως είπε, δεν έστειλε τη μελέτη.  

Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές, είναι ότι σε επίπεδο μελετών και εγκρίσεων, το έργο έχει πάρει τον δρόμο του, με την Περιφέρεια Ηπείρου να προχωρά τις απαλλοτριώσεις. Δεν μπορεί να γίνουν δηλαδή ενστάσεις επί κάποιας μελέτης. Όπως ξεκαθαρίστηκε και στη χτεσινή συνεδρίαση, ό,τι γίνει, θα γίνει σε πολιτικό επίπεδο.

Προφανώς, στην εξίσωση αυτή μεγάλο ρόλο θα έχει το παιχνίδι εξουσίας, με τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη να εμφανίζεται ανένδοτος. Ταυτόχρονα όμως υπάρχει το μεγάλο ζήτημα των απαλλοτριώσεων, με τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους να εμφανίζονται αποφασισμένοι να «πολεμήσουν» και σε δικαστικό επίπεδο. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, μπορεί να οδηγήσει τελικά την οδό Νιάρχου σε πολύ μεγαλύτερες περιπέτειες.

Όπως και να’ χει, πάντως, η υπόθεση της ανακατασκευής της οδού Νιάρχου έρχεται να αναδείξει το ουσιαστικό έλλειμμα ενημέρωσης των πολιτών για τον σχεδιασμό των οδικών υποδομών τη στιγμή που πρέπει. 

ΣΧΟΛΙΑ
Πολίτης
Το έργο χαρακτηρίζεται "φαραωνικό" γιατί απλά θα προκαλέσει (λόγω απαλλοτριώσεων) το κλείσιμο του βενζινάδικου το οποίο ανήκει σε συγγενή δημοτικού συμβούλου της παράταξης Μπέγκα. Τα υπόλοιπα είναι σάλτσα. Δυστυχώς για τον κ. Μπέγκα γιατί αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3