Την κατασκευή σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 60 χλμ. και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο ανά 100 χλμ., ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκειμένου να μπορέσει η ΕΕ να καταστεί κλιματικά ουδέτερη.
Όπως γίνεται αντιληπτό η χώρα μας θα πρέπει να πατήσει γκάζι προκειμένου να ικανοποιήσει την απαίτηση του Ευρωκοινοβουλίου, καθώς όπως δημοσίευσε χθες ο «Τύπος» την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση με μόλις ένα φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα τη θέση του σχετικά με σχέδιο κανόνων της ΕΕ σχετικά με την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης και εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. με υδρογόνο) για αυτοκίνητα, φορτηγά, τρένα και αεροπλάνα, και με τη χρήση βιώσιμων οχημάτων.
Οι νέοι κανόνες αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55% για το 2030 («Fit for 55»), δηλαδή του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να θέσουν ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με τους οποίους τα κράτη μέλη θα πρέπει να υποβάλουν τα σχέδιά τους σχετικά με τον τρόπο επίτευξης των εν λόγω στόχων έως το 2024.
Σύμφωνα με το κείμενο που εγκρίθηκε, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ έως το 2026.
Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία, σύμφωνα με το τελικό κείμενο και τη σχετική επίσημη ανακοίνωση.
Το ΕΚ προτείνει, επίσης, τη δημιουργία περισσότερων σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ (ανά 100 χλμ. σε αντίθεση με κάθε 150 χλμ., όπως προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και να ολοκληρωθεί το εν λόγω εγχείρημα γρηγορότερα (έως το 2028 αντί έως το 2031).
Απλούστερη φόρτιση
Οι εναλλακτικοί σταθμοί ανεφοδιασμού θα πρέπει να εξυπηρετούν όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως κατασκευαστή και η πληρωμή θα πρέπει να είναι εύκολη. Θα πρέπει ακόμη να αναγράφουν τις τιμές ανά κιλοβατώρα (kWh) ή ανά κιλό, οι οποίες «θα πρέπει να είναι οικονομικά προσιτές και συγκρίσιμες».
Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν επίσης να δημιουργηθεί «μια κοινή πλατφόρμα για τα δεδομένα εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ έως το 2027, η οποία θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη».