Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 13-09-2021, 15:27
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τη δεύτερη έρευνα αγοράς για τα παραδοσιακά προϊόντα ολοκλήρωσε το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.

Η έρευνα αυτή είχε τίτλο «Εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ελληνικά (και τα ηπειρωτικά) παραδοσιακά τρόφιμα στη μετά-Covid19 εποχή» και έγινε τον Μάιο και τον Ιούνιο με τη συμμετοχή 548 καταναλωτών.

Το ζήτημα της εμπιστοσύνης εκτιμήθηκε σε 5 διακριτά πεδία: ασφάλεια, υγεία, βιωσιμότητα, αυθεντικότητα και γεύση, και τρεις διακριτές παραμέτρους: τα ίδια τα τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους και τις τεχνολογίες παραγωγής τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου, η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν τα παραδοσιακά τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται, αρκετά ασφαλή (γύρω στο 80%), ενώ θεωρούν ότι τα οφέλη υγείας που προσφέρουν και θα προσφέρουν είναι λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 75%), αλλά και τα οφέλη βιωσιμότητας που προσφέρουν είναι ακόμη λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 65%). 

Η εκτίμησή τους για την αυθεντικότητα είναι γύρω στο 64% ενώ αντίθετα τα περί γεύσης φτάνουν στο 80%.

Στο ίδιο πλαίσιο των διακριτών πεδίων, για λόγους σύγκρισης οι ίδιοι καταναλωτές πανελλαδικά ρωτήθηκαν και για την άποψή τους ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα Ηπείρου. Βρέθηκε ότι τα θεωρούν περισσότερο βιώσιμα (κατά +4%, 70%) και αυθεντικά κατά (+6%, 70%), και το ίδιο υγιεινά.  Όμως θεωρούν ότι είναι λιγότερο ασφαλή (κατά -4%, 76%), και λιγότερο γευστικά (κατά -4%, 76%). «Πολύ πιθανόν γιατί δεν τα έχουν δοκιμάσει οι ίδιοι προσωπικά» όπως τονίζεται.  

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης σε γραπτή του δήλωση αναφέρει: «Επειδή εμάς μας ενδιαφέρουν τα δικά μας προϊόντα η μελέτη μας δείχνει ότι  αν και οι καταναλωτές πιστεύουν σθεναρά ότι τα προϊόντα μας είναι αυθεντικά και υγιεινά και ότι προσφέρουν στη βιωσιμότητα. Δεν είναι τόσο σίγουροι για την ασφάλεια και τη γευστικότητα τους γεγονός που αποδίδεται στο ότι δεν τα γνωρίζουν προσωπικά! Άρα θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε δίκτυο προώθησής τους πανελλαδικά για να έχουμε μεγαλύτερες πωλήσεις και καταναλώσεις και, αν είναι δυνατόν, να τα εντάξουμε στο καθημερινό καλάθι του Έλληνα. Στις επόμενες μελέτες, με την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο θα διερευνήσουμε την άποψη των καταναλωτών σε πιο εξειδικευμένα θέματα όπως είναι η ιχνηλασιμότητα».  

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sustainability («Consumers’ trust in Greek Traditional Foods in the Post COVID-19 Era» D.Skalkos, I.S. Kosma, A. Vasiliou, P.F. Guine, ).

        

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa