Πριν μια εβδομάδα, η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Ιωαννιτών αποφάσισε να αποδεχτεί την τροποποίηση της μελέτης σε ένα οδικό τμήμα του υπό κατασκευή μεγάλου δακτυλίου της πόλης.
Με την τροποποίηση αυτή, ήρθε να αποδεχτεί την αναγκαιότητα να κατασκευαστεί επίχωμα με χαλικοπασσάλους για τη θεμελίωση αντί του «ελαφριού» επιχώματος όπως προβλεπόταν στην αρχική μελέτη.
Το νέο επίχωμα επιφέρει όμως ένα επιπρόσθετο κόστος, καθόλου αμελητέο: 2-3 εκατ. ευρώ. Ένα κόστος με το οποίο ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης δεν είναι σύμφωνος. Πώς εμπλέκεται ο περιφερειάρχης; Μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 20121-2027», της οποίας είναι πολιτικός προϊστάμενος.
Το έργο του μεγάλου δακτυλίου χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Όσον αφορά το επίχωμα, η δημοτική αρχή Ιωαννίνων έχει υποστηρίξει ότι η λύση των χαλικοπασσάλων είναι «μονόδρομος», αποδεχόμενη το επιχείρημα των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου πως «η κατασκευή ‘ειδικού’ επιχώματος από υψηλής πυκνότητας διογκωμένη πολυστερίνη (EPS), που προβλεπόταν αρχικά στη μελέτη, αφενός δεν προσφέρει περαιτέρω ασφάλεια στην κατασκευή και αφετέρου - λόγω του υψηλού κινδύνου πλημμύρας της περιοχής – ελλοχεύει ο κίνδυνος πλεύσης της κατασκευής».
Ο κ. Καχριμάνης, στο περιθώριο της σημερινής συνεδρίασης της Περιφερειακής Επιτροπής, υποστήριξε, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει έγκριση από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (σ.σ. για το επιπρόσθετο κόστος) «αν δεν υπάρξει μελέτη ρευστοποίησης του εδάφους». «Χωρίς αυτή δεν μπορούμε να δώσουμε έγκριση» είπε.
Στην αμφισβήτηση της λύσης των χαλικοπασσάλων, τον οδήγησε η περίπτωση του οδικού τμήματος Φιλιππιάδα-Γέφυρα Καλογήρου. Όπως είπε, εκεί η μελέτη του υπουργείου Υποδομών προέβλεπε χαλικοπασσάλους. «Κάναμε μελέτη ρευστοποίησης και αποδείχτηκε ότι δεν χρειάζονται», τόνισε, προσθέτοντας ότι η λύση των χαλικοπασσάλων ανεβάζει πολύ το κόστος ενός οδικού έργου.