Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 2-08-2017, 21:29
ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές που σχετίζονται με την λειτουργία και την οργάνωση των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων προωθεί το υπουργείο Παιδείας.

Οι αλλαγές ξεκινούν από τις εγγραφές όπου πλέον θα γίνονται με τον ίδιο τρόπο τόσο στο νηπιαγωγείο όσο και στο δημοτικό. 

Σε αυτό το πλαίσιο, οι εγγραφές θα γίνονται το διάστημα 1-20 Μαΐου, ενώ το γραφειοκρατικό μέρος της διαδικασίας, η οποία απλοποιείται, περνάει σε μεγάλο βαθμό στη δημόσια διοίκηση (για παράδειγμα, ο διευθυντής/προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Παιδείας).

Στα νηπιαγωγεία και προκειμένου τα νήπια να προσαρμόζονται καλύτερα στο νέο σχολικό περιβάλλον, εισάγεται ο θεσμός του ευέλικτου περιβάλλοντος για δυο εβδομάδες. Συγχρόνως, στον σύλλογο διδασκόντων δίδεται η δυνατότητα να αναμορφώνει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα για να το προσαρμόζει στις ανάγκες της σχολικής μονάδας.

Ειδική αναφορά γίνεται στις σχολικές δράσεις (διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, ημερήσιες εκδρομές), αλλά στην ασφάλεια των μαθητών όπου παρέχονται σαφείς οδηγίες σχετικά με την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών.


ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η προωθούμενη από το υπουργείο Παιδείας αλλαγή στον τρόπο επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, αφού θα πραγματοποιείται κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών. Στόχος είναι, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση, η δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα και την αποφυγή ανταγωνισμών και τις διενέξεων μεταξύ των μαθητών.

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας στην κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης για την επιλογή του σημαιοφόρου με κλήρωση στην τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου, τα κατηγόρησε για μίζερη αντιμετώπιση , τονίζοντας ότι οι ανακοινώσεις της Νέας Δημοκρατίας και της Χρυσής Αυγής «είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη».

«Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους» συνεχίζει ο υπουργός Παιδείας και προσθέτει: «Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία».

«Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί» καταλήγει ο Κώστας Γαβρόγλου.


ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Με τις ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, πλην του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Δημήτρη Καμμένου που καταψήφισε το άρθρο για την επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου, εγκρίθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείο Παιδείας για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η Ν.Δ. και το ΠΟΤΑΜΙ ψήφισαν «όχι» σε όλα.  Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε «όχι» σε όλα εκτός από το άρθρο 34 για τα κριτήρια επιλογής φοιτητών σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, το οποίο ψηφίζει. Το ΚΚΕ ψήφισε «όχι» επί της αρχής, «παρών» στο άρθρο 3 για το άσυλο και «όχι» στα υπόλοιπα.  Η Χ.Α ψήφισε «όχι» επί της αρχής, στα άρθρα 15 και 34 «παρών» και όχι σε όλα τα υπόλοιπα, ενώ «παρών» σε όλα δήλωσε η Ένωση Κεντρώων.

Σε σύνολο 258 παρόντων βουλευτών το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με 149 ψήφους από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ τα 104 «όχι» προήλθαν από  την Νέα Δημοκρατία, την Δημοκρατική Συμπαράταξη, το  Ποτάμι και το ΚΚΕ. Οι πέντε βουλευτές της Ένωσης Κέντρου δήλωσαν «παρών».

Το άρθρο 3 για το άσυλο καταψηφίστηκε από τον βουλευτή των ΑΝΕΛ, Δημήτρη Καμμένο, ενώ για το ίδιο άρθρο υπήρξαν 148 «ναι», 98 «όχι» και 12 «παρών».

Πηγή: Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso