ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μεγάλος δακτύλιος: Μια εκκρεμότητα δύο ετών

Εικόνα του άρθρου Μεγάλος δακτύλιος: Μια εκκρεμότητα δύο ετών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/02/2024, 19:25
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Επί δύο χρόνια βρίσκεται υπό συζήτηση το πώς θα κατασκευαστεί ένα οδικό τμήμα 400 μ. του μεγάλου δακτυλίου της πόλης των Ιωαννίνων. Και το κεφάλαιο αυτό, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα κλείσει αύριο, κατά τη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής με τον τρόπο που είχε ανακοινώσει ήδη πριν από 15 μέρες ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας.

Ήταν τον Φεβρουάριο του 2022, όταν η ανάδοχος εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών» πήρε το πράσινο φως από τον Δήμο Ιωαννιτών να κάνει επιπρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες για το συγκεκριμένο τμήμα που περνάει από τον υγρότοπο Τσαμαρά Ανατολής, κοντά στο Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου όπως και το Τεχνικό Συμβούλιο Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου αποδέχτηκαν τη μέθοδο κατασκευής που υποδείκνυαν οι επιπρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες: ένα επίχωμα με οπλισμένο σκυρόδεμα αντί του «ελαφριού» επιχώματος όπως προβλεπόταν στη μελέτη.

Ωστόσο, η πρώην δημοτική αρχή, και δη ο αντιδήμαρχος Γιώργος Αρλέτος, δεν αποδέχτηκε τη λύση αυτή ζητώντας από τις τεχνικές υπηρεσίες να βρουν εναλλακτική λύση για να αποφευχθεί το πρόσθετο κόστος των 2 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την τότε εκτίμηση.

Και η υπόθεση αυτή αφέθηκε στη… μέση του δρόμου. Η πρώην δημοτική αρχή δεν προχώρησε περαιτέρω τις διαδικασίες. Και μετά ήρθαν οι εκλογές.

Η νέα δημοτική αρχή βρήκε εκ των πραγμάτων την υπόθεση ανοιχτή. Στην προ δύο εβδομάδων συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Μπέγκας ανακοίνωσε ότι «αναγκαστικά θα προχωρήσουμε τη διαδικασία του επιχώματος με χαλικοπασσάλους. Και δυστυχώς αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους μέσα από τη νέα στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης» τόνισε. Ο κ. Μπέγκας έσπευσε δε να επικαλεστεί και τη γνώμη ενός φίλου του, ενός «κορυφαίου ειδικού επιστήμονα που ήρθε στα Γιάννενα»…

Τις υπογραφές όμως τις βάζουν οι τεχνικές υπηρεσίες.

Και οι τεχνικές υπηρεσίες εισηγούνται στην αυριανή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής το επίχωμα με οπλισμένο σκυρόδεμα η κατασκευή του οποίου αναμένεται να χρειαστεί 3 εκατ. ευρώ. Στο σκεπτικό της εισήγησης γίνεται λόγος για «κίνδυνο πλεύσης της κατασκευής» αν γίνει το «ελαφρύ» επίχωμα (από υψηλής πυκνότητας διογκωμένη πολυστερίνη).

Σημειωτέον ότι το έργο του μεγάλου δακτυλίου (κόμβος Βογιάννου-Πανηπειρωτικό Στάδιο) περνάει ως έργο-γέφυρα στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027» μέσω της στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Με τα δεδομένα αυτά, θα χρειαστεί και νέα συμπληρωματική σύμβαση. Αναμένεται να απαιτηθεί δε και τροποποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Το κόστος του οδικού άξονα των 4,4 χλμ, μέχρι στιγμής, έχει φτάσει στα 18,7 εκατ. ευρώ (χωρίς το κόστος του νέου επιχώματος).

Και φυσικά από την εκκρεμότητα αυτή των δύο χρόνων, προκύπτουν διάφορα ερωτήματα: Όπως γιατί η αρχική μελέτη αντιμετώπιζε διαφορετικά το όλο ζήτημα στον υγρότοπο; Γιατί η προηγούμενη δημοτική αρχή Ιωαννίνων αρνήθηκε την πιο «βαριά» λύση; Και αν τελικά μελετήθηκαν εναλλακτικές λύσεις;


*Φωτό αρχείου

ΣΧΟΛΙΑ
Jack
Αλήθεια τώρα, βρείτε κάποια λύση για τους ανθρώπους που κατοικούν εκεί και που, για δεύτερη χρονιά φέτος, αναπνέουν όλη τη σκόνη από το δρόμο. Καλό θα ήταν να βρεθεί σύντομα και μια λύση για τον Ε92 που περνάει μέσα από την πόλη. Ε92, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η Δομπόλη/Πλατεία Ομήρου/Σουλίου/Σπύρου Λάμπρου/Μεγάλου Αλεξάνδρου - έως το Νοσοκομείο Χατζηκώστα και η πλέον ρυπογόνα αρτηρία της πόλης. Έλεος!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back