Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 22-11-2020, 10:22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού και με την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου να ισχύει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου η φετινή Black Friday θα είναι σίγουρα μια πολύ διαφορετική «Μαύρη Παρασκευή» για τους καταναλωτές.

Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) περίπου 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες. 

Όσον αφορά στη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία, ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50 ευρώ, το 27% αγορές από 51 έως 100 ευρώ ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 εκατ. ευρώ. 

Όπως εκτιμά το ΙΕΛΚΑ, η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων. 

 

Αγορές εξ αποστάσεως

Καθώς οι φετινές αγορές θα πραγματοποιούνται μόνο εξ αποστάσεως με το καταναλωτικό κοινό εξοικειωμένο λόγω της πανδημίας στις ηλεκτρονικές αγορές, μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αλλά και μεγάλα e-shops ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά τις διαφημίσεις με πληροφορίες για τις προσφορές των προϊόντων τους που φτάνουν έως και 60% όλες τις ημέρες με κορύφωση την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου.

Στον αντίποδα βρίσκονται τα μικρά καταστήματα τα οποία δείχνουν αδύναμα να διαχειριστούν τη νέα κατάσταση. 

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop» προσθέτοντας ότι «οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».

Από την αγορά χαρακτηρίζεται ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έχουν, μέχρι στιγμής, προκύψει σημαντικά προβλήματα σχετικά με την διανομή των παραγγελιών. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν η «ομαλή» λειτουργία των ηλεκτρονικών αγορών θα συνεχιστεί με δεδομένο ότι ο όγκος των παραγγελιών αναμένεται να απογειωθεί την Black Friday. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Jumbo ήδη καταγράφει την πρώτη παρενέργεια από το κλείσιμο των καταστημάτων της δηλώνοντας αδυναμία υποδοχής νέων παραγγελιών. Συγκεκριμένα στον ιστότοπο της αλυσίδας αναφέρεται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα θα παραμείνει κλειστό έως τις 26 Νοεμβρίου καθώς δεν δύναται να υποδεχτεί νέες παραγγελίες εξαιτίας του τεράστιου όγκου που ήδη καλείται να διεκπεραιώσει.


Οδηγίες

Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε οδηγίες προς τους καταναλωτές, τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

ComCom
200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα