Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Θα γίνει κόμβος στο Πανηπειρωτικό Στάδιο

Εικόνα του άρθρου Θα γίνει κόμβος στο Πανηπειρωτικό Στάδιο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/07/2023, 18:34
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η Περιφέρεια Ηπείρου έρχεται να αναλάβει την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Αντιρρίου, της οδού Ιωαννίνων και της περιφερειακής οδού της πόλης των Ιωαννίνων, με προϋπολογισμό 556.000 ευρώ.

Πρόκειται για τον κόμβο επί της εθνικής οδού, στο ύψος του Πανηπειρωτικού Σταδίου, όπου πριν από λίγο καιρό σκοτώθηκε μια νέα κοπέλα.

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, σε σημερινή της συνεδρίαση, έδωσε το πράσινο φως για τη δημοπράτηση του έργου.

Το έργο αυτό είχε σχεδιαστεί από τον Δήμο Ιωαννιτών πριν από τρία χρόνια. Ο Δήμος είχε προσπαθήσει να το εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020», με προϋπολογισμό 576.000 ευρώ, χωρίς όμως να τα καταφέρει.

Η απορριπτική απόφαση τον Ιούλιο του 2021 από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της Περιφέρειας Ηπείρου έκανε λόγο τότε για μη πρόβλεψη υλοποίησης παρεμβάσεων που θα εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και της πεζής μετακίνησης γενικότερα.

Όπως είχε σημειωθεί και τότε σε σχετικό κείμενο του «Τύπου Ιωαννίνων», εντύπωση είχε προκαλέσει το γεγονός ότι δεν είχε επιλυθεί το ζήτημα των ελλείψεων στη μελέτη στο πλαίσιο μιας στοιχειώδους συνεννόησης μεταξύ Περιφέρειας Ηπείρου, Δήμου Ιωαννιτών και Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης.

Σημειωτέον ότι λόγω της χωροθέτησης του κόμβου σε εθνική οδό, αρμόδια αρχή για την υλοποίηση του κόμβου ήταν εξαρχής η Περιφέρεια Ηπείρου. Εκείνη την περίοδο, είχε υπογραφεί σχετική προγραμματική σύμβαση προκειμένου ο Δήμος Ιωαννιτών να μπορέσει να καταθέσει πρόταση χρηματοδότησης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020».

Μετά από δύο χρόνια, η Περιφέρεια αναλαμβάνει λοιπόν τον κόμβο –αυτή τη φορά όχι με κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά με δικά της κονδύλια. Η σχετική πρωτοβουλία είχε ληφθεί πριν από το τραγικό δυστύχημα που έγινε. 

ΣΧΟΛΙΑ
Tracka
Κομβοφετίχ-Φαγοπότι! Φυσικά θα υπάρχει και άλλος κόμβος λίγο πιο πίσω, δίπλα στην είσοδο του πανηπειρωτικού α λα Epirus Palace (καταστρέφοντας τον υδροβιότοπο βεβαίως). Δυο κόμβοι δηλαδή ο ένας δίπλα στον άλλον απλά για να «φανε» κάποιοι. Οι κόμβοι είναι πιο επικίνδυνοι για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, ιδικά αν οι δεύτεροι έχουν και κάποια αναπηρία. Γενικότερα μετατρέπουν την πόλη σε καθαρά αυτοκίνητο-κεντρική το οποίο δείχνει ότι αυτοί που τους σχεδίασαν και τους υλοποιούν, μόνο για την οδική ασφάλεια αλλά και την υποτιθέμενη «πράσινη ανάπτυξη» δεν νοιάζονται.
Προβληματική διασταύρωση
Γενικά, οι κόμβοι προσφέρουν. Άλλες επαρχιακές πόλεις τους έχουν υιοθετήσει προ 5ετίας και... Π.χ. η Κατερίνη! Άργησαν πολύ στα Γιάννενα! Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, πρέπει να συνεκτιμηθούν και οι ιδιαίτερες υπεραυξημένες συγκεντρώσεις πληθυσμού, ιδιαίτερα φοιτητικού (από χωριά), στα κοντινά γιγαντοκτίρια! Είναι βέβαιο ότι η κατασκευή αυτού του κόμβου - όλα για το αυτοκίνητο - θα επιβαρύνει την ασφάλεια των πεζών της περιοχής. Δίπλα είναι μάλιστα "γιγαντοστάσεις" των αστικών λεωφορείων, που μεταφέρουν τους φοιτητές.. Χρειάζεαιται λοιπόν ταυτόχρονα να μελετηθουν κι αυτές οι ιδιαίτερες τοπικές παράμετροι. Π.χ. να αλλάξουν οι είσοδο-έξοδοι των φοιτητών των κτιρίων αυτων... ιδιαίτερα στον περίβολο,. Να βρεθεί λύση για τις στάσεις αυτές. Να μεταφερθούν φοιτητικά τμήματα σε άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου. Και τέλος - να μετακινηθεί το κιόσκι/περίπτερο στα 20 μέτρα από τη διασταύρωση! ΜΕΓΑΛΟΣ ΤΡΟΧΑΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ! Γιατί κάνουν π.ως δεν βλέπουν; Για την άτυχη φοιτήρια.
Tracka
Το σχόλιο μου πήγαινε περισσότερο στο ότι γέμισαν την πόλη με κόμβους με δικαιολογία την οδική ασφάλεια, ενώ είναι γνωστό οτι είναι υπερκοστολογημένοι και υπερβολικά πολλοί χωρίς να είναι ξακαθαρο οτι σε σχέση με πριν προσφέρουν κάποια ουσιαστική αναβάθμιση ή ασφάλεια. Έχουν φτιάξει κόμβους μέχρι και σε σημεία που δεν είναι καν διασταυρώσεις δλδ σημεία που δεν διασχίζουν δυο δρόμοι ο ένας τον άλλον και από αυτό φαίνονται οι και οι προθέσεις αυτών που τους σχεδίασαν και τους υλοποίησαν (Ποιος είναι ο στόχος μπορούμε όλοι να τον φανταστούμε). Οι κυκλικοί κόμβοι δεν είναι πανάκεια ούτε αυτοί που τους φτιάχνουν ανακάλυψαν τον τροχό. Η κίνηση πλέον στα μέρη που οι κόμβοι αντικατέστησαν τα φανάρια είναι συνεχής, δεν σταμάτα και δεν ηρεμεί ποτέ σε ώρες αιχμής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πεζών. Η κυκλικοί κόμβοι είναι πιο χρήσιμοι στην εξοχή, όταν μιλάμε π.χ. για δυο δρόμους που συναντιούνται ανάμεσα από χωράφια για να ελαττώσουμε τον κίνδυνο να συγκρουστούν δυο οχήματα εάν κάποιος από τους δυο παραβιάσει STOP η κόκκινο σηματοδότη. Εκεί σπανίως διασχίζουν πεζοί γιατί δεν είναι αστικός ιστός συνεπώς δεν αυξάνεται ο κίνδυνος για τους πεζούς.
Γιώργος
Αυτοί οι δρόμοι και κυκλικοί κόμβοι, όπως η Νιάρχου, η Γράμμου, όλος ο δρόμος από τη Δωδώνης μέχρι τα φανάρια Πεδινής, θα πρέπει να έχουν πεζογέφυρες και λίγο πιο μακρυά από τους κόμβους (όπως πχ στις σχολές ΟΑΕΔ) φανάρια για τους πεζούς. Στη Νιάρχου υπήρχε πεζογέφυρα αλλά καταργήθηκε στην κατασκευή
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back