ΓΙΑΝΝΕΝΑ

28ης Οκτωβρίου: Έρχονται τα μεγαλύτερα πεζοδρόμια

Εικόνα του άρθρου 28ης Οκτωβρίου: Έρχονται τα μεγαλύτερα πεζοδρόμια
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/06/2023, 17:27
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τη σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου που έχει τον επίσημο τίτλο «ολοκλήρωση συνδέσεων υφιστάμενων δικτύων πεζοδρόμων και κοινόχρηστων χώρων» υπέγραψε ο δήμαρχος Ιωαννίνων Δημήτρης Παπαγεωργίου.

Το έργο αυτό, που χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο», αφορά επί της ουσίας τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην οδό 28ης Οκτωβρίου, αλλά και άλλες παρεμβάσεις σε γειτονικούς, κεντρικούς δρόμους.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ, με την ανάδοχο εταιρία «Τρίπυλος» να δίνει έκπτωση περίπου 27%. Η γιαννιώτικη εταιρία «Τρίπυλος» έχει πάρει αρκετά έργα του Δήμου Ιωαννιτών, όπως είναι η ανάπλαση της οδού Ανεξαρτησίας και η ανάπλαση της κεντρικής πλατείας. Στην εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν πέντε εταιρίες, συνολικά.



Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου, σκοπός του έργου είναι «η διασύνδεση των πεζοδρομήσεων με τη βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου πεζοδρομίων με διαπλατύνσεις αλλά και η δημιουργία νέων διαβάσεων όπως και η απρόσκοπτη κίνηση οχημάτων».

Οι παρεμβάσεις θα αναπτυχθούν στις οδούς 28ης Οκτωβρίου, στην προέκταση της Χαριλάου Τρικούπη και στις οδούς Φώτου Τζαβέλα, Ν. Μπότσαρη, Κ. Φρόντζου και τη Δαγκλή.

«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση στα πιο κεντρικά σημεία της πόλης που θα απαντήσει σε συσσωρευμένα προβλήματα» αναφέρει σε δήλωσή του ο δήμαρχος κ. Παπαγεωργίου. Για «αντιμετώπιση κυκλοφοριακών προβλημάτων» αλλά και για «περισσότερο χώρο για πεζούς» κάνει λόγο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Αρλέτος. Η δημοτική αρχή Ιωαννίνων επικαλείται για το έργο αυτό και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Σύμφωνα με την μελέτη, οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν την οδό 28ης Οκτωβρίου. Σε αυτήν προβλέπεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων (2,40 μ.) με παράλληλη κατάργηση των υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης στην αριστερή πλευρά του δρόμου.

Στη στενή οδό της Ν. Μπότσαρη, τα πεζοδρόμια επίσης θα διαπλατυνθούν, με τη στάθμευση στην αριστερή πλευρά να καταργείται. Σε αυτήν «θα διαμορφωθούν θέσεις αναμονής ταξί, καθώς θα καταργηθεί η ‘πιάτσα’ στην 28ης Οκτωβρίου, και χώρος για την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων» επισημαίνεται.

Στην προέκταση της οδού Χαριλάου Τρικούπη, θα διατηρηθεί η στάθμευση ως έχει, θα δημιουργούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης και ζώνη για τη στάθμευση μοτοποδηλάτων (η οποία σήμερα βρίσκεται επί της 28ης Οκτωβρίου).

Στην οδό Φώτου Τζαβέλα θα γίνει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στις διασταυρώσεις και διαβάσεις πεζών. Το ίδιο και στις οδούς Δαγκλή και Φρόντζου.

ΣΧΟΛΙΑ
Τζαναρτι
Στην 28ης Οκτωβρίου το ζητούμενο είναι να μην επιτρέπεται το διπλό- παρκάρισμα. Για να μην γίνεται κυκλοφοριακό κομφούζιο. Να μεγαλώσουμε τα πεζοδρόμια (να χαθούν κι άλλες θέσεις παρκαρίσματος) και μετά να παρκάρουν για λίγο, με τα αλαρμ, να δουλέψουν και τα μαγαζιά... Σαν την Πυρσινελα για παράδειγμα... Δήμαρχε, Για ποδηλατοδρομο καμία πρόταση; Για συντονισμό Δήμου-τροχαίας; Για διαπλάτυνση πεζοδρομίων στις γειτονιές της πόλης;
Ελένη
Στις οδούς Φρόντζου και Δαγκλή μετά τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων θα χωράει να περάσει το λεωφορείο??
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back